Hvordan løser man det på en god måte tro? er det lamellfres som gjelder? finnes det noe bra alternativ? vil jo ugjerne måtte vente til mandag for å få det løst. Tips er velkomne! /Mvh Olof
Kanskje man kunne bore og skru fra siden i hullet som er utsaget på den ene platen. Det er dog urovekkende lite materiale igjen til kanten, så det er en risiko for at det kanskje sprekker.
Har du en overhandsfres så kan du kjøre fulkexspor med en falsfres og lime disse med en stav.
Kjøper du samtidig lange tvinger så kan du klemme sammen platene. http://www.jula.se/sidfalsfras-3-2mm-186120
Om du bor nær Hornbach eller Bauhaus så har jeg for meg at de har beslagene man pleier å bruke hjemme, men som lordi sa, det er ganske lite mtrl igjen i den ene platen.
Jo; akkurat det at det er så lite materiale igjen gjør at jeg må velge den "sikreste" gode måten. Hvor mange spor kan man komme unna med hvis man velger å kexa?
Like bra at jeg følger opp tråden. Det ble til at jeg tok det jeg hadde hjemme; og jeg synes det ble ganske bra til slutt. Det hadde sikkert blitt bedre ved å frese og kexa; men med ulik dybde på veggene og plater som har beveget seg litt skjev går det liksom uansett ikke å trylle bort at det faktisk er to plater. Nå, vel! La platene på høyde med hverandre, maskeringstape frem til kantene, boret 2 stykker hull á 8mm fra utsagingen ved koketoppen inn i begge platene, la på litt trelim i hullene og silikon langs med dybden, banket inn treplugger slik at de satt ca 2cm inn på hver plate og satt på 2 tvinge fra ho-utskjæringen og koketopp-utskjæringen, og så på med silikon langs med skjøten.
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.