Jeg har en gammel dørlist som skal dekkes med listverk, dessverre er den ikke så rett.
Hvordan kan jeg "bygge ut" listverket som jeg skal sette opp?
Jeg vurderer en masonittplate eller noe lignende som man legger under der listverket ikke når ut til det andre listverket.
Takk på forhånd!

Slik ser det ut uten listverk:

Øverst ligger de kant i kant:

Mens lenger ned er det ikke like bra:

Hvor mye skiller det?

Per J skrev:
Hvor mye skiller det?
Mellom 1 - 3 mm.

En masonitt er 3,2 mm, men vanligst i dag er nok tynne HDF/MDF-plater, tror de er 3 mm. Funker i den ene enden men best ville kanskje være å finne et ca 1 mm materiale som du kan bygge f.eks. 3 festepunkter med. Har dog ingen tips... Tre, plast, elastomer/gummi... burde funke om man bare finner materiale som enkelt kan sages eller klippes til.

Ja, den biten som du har satt der i bilde nummer 2 kaller jeg for utfylling (salning?).
Og du kan vel gjøre utfyllingen bredere. Så at den ligner ved det "verste stedet", og deretter la karmen forme seg etter veggen?

Jaha, var det fôret som sitter på plass som ikke er rett som er problemet.

Og jeg antar at ta bort og sette tilbake fôret rett ikke er et alternativ, ser dog ut som en real sprekke i gjæringen der?
Masonit er lett å klyve med kniven til passende tykkelser. Bare å palle under. Og sette siste fôret skrått, så det ser rett ut...

Eller så kan du sage det skrått (3 mm smalere på den ene siden).
Det kan sikkert en byggevarehandel gjøre for deg for en tier eller to om du ikke vil gjøre det selv.

lyn, jeg tror at du tror det jeg trodde inntil jeg sluttet å tro det og skrev mitt andre innlegg om hva jeg nå tror...
At det er fôret du ser i det første bildet som sitter skjevt, ikke at det er skjevt mot "veggsiden uten fôr".
Å kløyve en sånn bred historie gjør man ikke så enkelt, ikke i den retningen jeg tror du mener... ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.