8.890 lest ·
9 svar
9k lest
9 svar
Forferdelig gjenoppretting etter rørbytte - Hvordan skal jeg reparere?
Hei,
Har en borettslagsleilighet som har gjennomgått et rørbytte før jeg kjøpte leiligheten. Etter et tidligere rørbytte med virkelig dårlig tilbakeføring, er det nå store hull i nedre og øvre hjørne på kjøkkenet, hvordan reparerer jeg lettest disse hullene?
Jeg tenker at jeg sprayer inn litt fugeskum for så å påføre et tykkere lag med husfix, tenker at fugeskummet gir litt motstand til å trykke fixen opp på. Høres dette ut som en god løsning, eller hvordan ville dere gjort det?
Har en borettslagsleilighet som har gjennomgått et rørbytte før jeg kjøpte leiligheten. Etter et tidligere rørbytte med virkelig dårlig tilbakeføring, er det nå store hull i nedre og øvre hjørne på kjøkkenet, hvordan reparerer jeg lettest disse hullene?
Jeg tenker at jeg sprayer inn litt fugeskum for så å påføre et tykkere lag med husfix, tenker at fugeskummet gir litt motstand til å trykke fixen opp på. Høres dette ut som en god løsning, eller hvordan ville dere gjort det?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 innlegg
Spennende.......hva finnes det inne i hulrommet om du lyser inn da? Føles mer som en sak for foreningen å fikse det der?
S Stefan1972 skrev:
Har ikke kikket inn altfor nøye, men en avløpsledning synes i det øvre hjørnet og i det nedre mistenker jeg at mine egne ledninger mot badet går.C cpalm skrev:
Stammebyttet ble utført for ca. 10 år siden dvs. 8-9 år tidligere enn jeg kjøpte leiligheten. Føler at jeg ikke nødvendigvis trenger å blande inn foreningen da det var såpass lenge siden arbeidet ble utført plus at det trolig er noe jeg relativt lett kan fikse selv.
Jeg hadde valgt fugeskum/fix.V Vickevoff skrev:Hei,
Har en borettslagsleilighet som har gjennomgått en rørfornying før jeg kjøpte leiligheten. Etter en tidligere rørfornying med skikkelig dårlig gjenoppretting, er det nå store hull i nederste og øverste hjørne på kjøkkenet, hvordan reparerer jeg lettest disse hullene?
Jeg tenker å spraye inn litt fugeskum for så å påføre et tykkere lag med husfix, da jeg tenker at fugeskummet gir litt motstand for å trykke på fixen. Høres dette ut som en god løsning eller hvordan hadde dere gjort det?![]()
Det kan ta uker/måneder/år å rydde opp i slurv fra en tidligere entreprise.
Aja, forstår hvordan du tenker.V Vickevoff skrev:
Jeg ville ha fylt igjen med gipsmørtel. Fugeskum er skit å holde på med, og risikerer også å trykke i stykker konstruksjonen når du bunnfyller et dypt hull sånn.
Hei,V Vickevoff skrev:Hei,
Har en borettslagsleilighet som har gjennomgått et rørbytte før jeg kjøpte leiligheten. Etter en tidligere rørbytte med virkelig dårlig gjenoppretting er det nå store hull i nedre og øvre hjørnet i kjøkkenet, hvordan reparerer jeg lettest disse hullene?
Jeg tenker meg at jeg sprøyter inn litt fugeskum for så å presse på et tykkere lag av husfix, tenker at fugeskummet gir litt motstand til å presse opp fixen på. Høres dette ut som en god løsning eller hvordan hadde dere gjort det?![]()
Jeg hadde nok kjøpt en botningslist eller brukt glassfiberisolasjon for å få noe som pussingen kan sitte på.
Som du er inne på, så er det ingen vits i å snakke med foreningen da dette har med leilighetens overflate å gjøre, og det vanligste er at det er BRH som har vedlikeholdsansvaret for det. Du kjøpte leiligheten som den er og har dermed akseptert denne defekten, ikke noe som foreningen kan drive som en garantisak mot entreprenøren nå.
Jeg hadde brukt gipsbruk alle dager i uken. Blander man det riktig blir det relativt "trögflytande" og kan påføres uten større problemer selv i tak. Fordelen med gipsbruk er den raske brennetiden, jeg pleier å kunne fylle på hullet etter en time, da har det herdet.
Så flere små omganger med Gipsbruk løser biffen, lett å pusse og lett å blande. Skal jeg ikke ha så mye blander jeg med en "målarfärgssticka" i typ en gammel yoghurtboks/isbolle.
Så flere små omganger med Gipsbruk løser biffen, lett å pusse og lett å blande. Skal jeg ikke ha så mye blander jeg med en "målarfärgssticka" i typ en gammel yoghurtboks/isbolle.
Klikk her for å svare