Hvordan ser festene i garderoben ut?
25 mm kan jo fungere om trelekten ligger bak enkelgips, om du ikke har list bak bruk M5 Expandern.
Merk ut hullene, testbor deretter med en mindre bor for å se om det er tre eller metall bak, jeg pleier å bruke en 2 mm, deretter måle dybden på hullene om det går rett igjennom, så lengden på skruen går fritt.
Ser nå at M4 du har er for enkelgips =S.
og M5 dobbeltgips = D
25 mm kan jo fungere om trelekten ligger bak enkelgips, om du ikke har list bak bruk M5 Expandern.
Merk ut hullene, testbor deretter med en mindre bor for å se om det er tre eller metall bak, jeg pleier å bruke en 2 mm, deretter måle dybden på hullene om det går rett igjennom, så lengden på skruen går fritt.
Ser nå at M4 du har er for enkelgips =S.
og M5 dobbeltgips = D
TS funderte jo over de skruer/molly som fantes i "hemmalager".
Fungerer faktisk bra også med molly for dobbeltgips om det er gips/OSB vegg, synes at 25mm treskruene er for korte da de ikke drar med fullgjenge i OSBen avhengig av hvor mye garderobefestet tar av lengden.
Fungerer faktisk bra også med molly for dobbeltgips om det er gips/OSB vegg, synes at 25mm treskruene er for korte da de ikke drar med fullgjenge i OSBen avhengig av hvor mye garderobefestet tar av lengden.
Jo, men TS spurte om det var mulig å bruke noen av skruene/molly som allerede var kjøpt. Skruer på 25mm synes jeg er for korte hvis det er feste "ala" IKEA beslag, og da kunne dobbeltmolly brukes. Selv har jeg en enkel mollytang, og det er her de fleste gjør feil ved ikke å dra til mollyen før man skruer og forsøker med skruen å få den til å ekspandere på baksiden, noe som fungerer i de fleste tilfeller med dobbeltgips, med OSB i bunnen burde det ikke være noe problem.JLyck skrev:
Klikk her for å svare