Skal sette opp noen trefas CEE/Schukouttak i garasjen og kjøpte skruvankre fra Biltema, M4x41 mm skruer, med ankere for enkelgips.
Det føles jo som at målene er helt feil og at de passer bedre til 6mm vegg enn til 13mm enkelgips?

Jeg trodde jo at den skal ekspandere INNENFOR veggen, slik som på bildet. Ikke ekspandere MIDT I GIPSEN?
Altså det burde være typ 10 mm mellom det ekspanderte ankeret og hodet på ankeret.
Treplaten den sitter i er ca 3 mm.
To metall skruanker, ett utvidet med en trebit, viser forskjellig ekspansjon for gips i garasjeprosjekt.

Jeg kjøpte slike også, kanskje skal bruke slike istedenfor?
Vil jo at 3fasuttaket sitter igjen i veggen.
Skruv og skruanker for enkelgips, vist ved siden av hverandre. Skruankeret er designet for å ekspandere i veggen, men ser ut til ikke å passe i enkelgips.

4E har en gripvidde på 5-10mm helt i henhold til spesifikasjonen på Feltemas hjemmeside, så du har fått det du kjøpte:o

Et tips - Monter uttaket på en treplate så har du plass til flere gipsankere hvis du vil ha en skikkelig solid innfesting.

Sist redigert:
Har jeg kjøpt feil?
Da er den vel ikke for enkelgips isf?

Ja, jeg har kjøpt feil.
Burde ha skaffet sånn her istedenfor!
Fant den i veggen på et sted, virker jo fantastisk!
Virker ikke så lett å få tak i om man misliker å betale 14 kr/st.
Miniplugg i metall med sagtenner for enkel gjennomføring og forbedret sentrering av skruen i gipsplater. Vist med hammer og skrutrekker.

E-nummer E1509111

Finnes på Jula. 10 stk 39,90...Ikke topp kvalitet men fungerer bra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.