Vi kom over 2 dører med karm som passet målene våre. Men det jeg glemte å sjekke var dybden på selve karmen. De vi har på øvrige dører er ca 6,5 cm mens denne karmen er 9,5 cm. Så det stikker ut 3 cm.
Kan man kappe en del av karmen så den passer eller er det kjørt? Tenker på den delen hvor hullene ikke er. Se bilde
Et annet spørsmål, vi har en dørkarm som passer 9x21. Våre hull er 8x21. Kan man kappe den lille karmen så den passer det nye målet?
Mener du å kløyve karmen, fjerne det oransje markerte og deretter sette det sammen igjen?
Hvordan sitter hengsler og låsblikk i forhold til det du vil fjerne?
Det går jo i prinsippet, men jeg hadde dratt og kjøpt passende karmer. Den som er for bred 9x21 går jo om du kan håndtere stikksag mulig å smalne av, men du har dør i riktig mål?
Mener du å kløyve karmen, fjerne det oransjemarkerte og så sette det sammen igjen?
Hvordan er hengsler og låsblikk plassert i forhold til det du vil fjerne?
Jeg mener at man kløyver slik at alt til høyre for oransjen forsvinner. Så pusser til og maler. Hengslene og låsbecket er på siden der hullene er. Så det er bare tre på den andre biten, så å si.
Sammenligner vi med vår andre karm som er smalere, ser den nøyaktig lik ut bortsett fra at biten er smalere enn den vi har kjøpt som er dypere. Laster opp bilde av den smale
Det går jo i prinsippet, men jeg hadde dratt og kjøpt passende karmer. Den som er for bred 9x21 går jo om du kan håndtere stikksag mulig å smalne, men du har dør i riktig mål?
Har ikke økonomi akkurat nå til å kjøpe nye dessverre. Skal kjøpeny senere, men akkurat nå trenger vi bare få på plass en dør. Vi har dører som passer