Er på vei til å kjøpe en tomt, tullete plassert står et gammelt misjonshus. Jeg har tenkt å bruke stokken på ny plate som jeg skal støpe til våren.
Kommer jeg til å få bygningen som nyproduksjon og dermed slippe eiendomsskatten de nærmeste 5 årene.
Når jeg søker byggetillatelse er det for ny produksjon. Kan da skattevesenet innvende når jeg bruker den gamle stokken?
Byggetillatelse søkes også for ny virksomhet, kirke til permanent bolig.
Har noen erfaring med lignende tilfeller?
Takknemlig
/ Mathias G

• Liker
Alexandra59
  • Laddar…
Hvis du søker byggetillatelse for nyproduksjon så er det vel disse opplysningene som bygningsetaten i sin tur sender videre til skattefogden. Hvordan skulle skattefogden få vite at du gjenbruker den gamle stommen? ;)

Hva jeg reagerte på, er når huset har brent ned. Å bygge opp igjen anses som nybygg, med tilhørende papireksemplarer. Kan kanskje være lønnsomt da, å "tutte på" hvert tiende år, for på den måten å senke eiendomsskatten ;)

saturnus2 skrev:
Kan kanskje være lønnsomt da, å "tutta på" hvert tiende år, for å på den måten, senke eiendomsskatten ;)
;D Kanskje enklere å begrense takhøyden til 189 cm i alle rom, burde man ikke slippe eiendomsskatt på den måten også?

Takk for alle kreative forslag
;)
Er Byggaren sikker på sin sak når det gjelder nyproduksjon hvis det allerede finnes hus på tomten.
/ Mathias

Mener Byggaren at om jeg river det gamle huset og bygger nytt på tomten er det ikke nyproduksjon?

/Mathias G

Byggaren skrev:
For å få skatterabatt (5 år ingen eiendomsskatt + 5 år med halv eiendomsskatt) for nybygg, får det ikke allerede finnes et hus på tomten.
Ja, om man først river det gamle? Da finnes det jo intet hus på tomten. :-/

Byggaren!
Når vi først har hverandre på tråden og du tar det opp. Er det 2.40 som gjelder selv om jeg innreder en overetasje?
/ Mathias G

Etter en dag med regning, begynner jeg å vurdere å rive og kjøre misjonshuset i en flishugger. Er det noen som vil selge en flishugger?
Mvh Mathias G ;D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.