Tjene
Har fått et rivningstilbud/vedlegg på min komplimentsbygning. I dag er den 60kvm og den får kun være 50kvm. Huset er en gammel Västkuststuga fra sent 50-tall. Det jeg tenker gjøre er å flytte inn den ene gavlveggen 2m, hvilket skal bli 10kvm. Min fundering er dog. Jeg kanskje har en overdreven tro på meg selv, men jeg tror at med en del stahet (har mye av den varan) så burde man på et eller annet vis kunne flytte hele veggen i en eller kanskje to seksjoner. Løsne på alt som trenger å løsnes, forberede tilsluttende vegger og så bare dytte den på plass
Har fått et rivningstilbud/vedlegg på min komplimentsbygning. I dag er den 60kvm og den får kun være 50kvm. Huset er en gammel Västkuststuga fra sent 50-tall. Det jeg tenker gjøre er å flytte inn den ene gavlveggen 2m, hvilket skal bli 10kvm. Min fundering er dog. Jeg kanskje har en overdreven tro på meg selv, men jeg tror at med en del stahet (har mye av den varan) så burde man på et eller annet vis kunne flytte hele veggen i en eller kanskje to seksjoner. Løsne på alt som trenger å løsnes, forberede tilsluttende vegger og så bare dytte den på plass
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Det er vel en konvensjonelt bygget regelstamme med takstoler på c/c 1200 mm? Da ligger det nærmest til hands å fjerne to takstolsseksjoner. Det er langsidesveggene som er bærende. gavlveggens lekter kan du enkelt flytte inn.
Ja, akkurat, heldigvis er det ingen strøm i veggene, og det er ikke bygget noe mot den på innsiden, så som for eksempel kjøkken eller lignende. Må bare finne ut hvordan jeg skal støpe fundamentet. En stund var jeg inne på å starte rivearbeidet innenfra, gulv og sånt for å komme til å støpe. Men det beste er kanskje å rive det meste, støpe og deretter sette gavlveggen tilbake.J justusandersson skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Klikk her for å svare