Det begynner å bli på tide at det slitte badet får en makeover. Har tenkt å ordne med rivingen selv, samt flytte dusjrenna nærmere veggen slik at man kan få den innenfor en foldbar dusjvegg i fremtiden, samt også bygge opp gips på veggene før et firma kommer hit og støper gulv med fall og legger våtromsbelegg på gulv og vegger.
Å rive og gipse er jo ingen problem, men sitter og funderer på hvordan man løser flyttingen av dusjrenna. Det er betonggulv på 15-25 cm (ikke målt, så usikkert mål), og under badet er det en innredet kjeller. Men hvis jeg hugger bort den eksisterende støpejernsrenna og vil flytte den nærmere veggen, hvordan gjør man da, skal jeg bore opp et hull som er eksakt som røret eller hugger man opp et større hull og støper igjen gulvet?
I dagens situasjon er renna 70 cm ut fra veggen, og jeg vil ha den inn på ca 30-40 cm fra veggen kanskje, for det er vel ikke for nært veggen for dusjrenna?
Noen som har gjort dette tidligere og som har litt bilder/noe innlegg med bilder å vise hvordan jeg best går frem? Eller noen som kan beskrive det litt mer i detalj på hvordan man går frem for å flytte den enklest.
Samt hvordan gjør jeg der den gamle renna har vært når jeg skal støpe igjen det hullet, for taket i kjelleren er ikke helt flatt så jeg vet ikke hvordan jeg i så fall tetter mellom tak og plate for at ikke betongen skal trenge seg ut og renne ned på kjellergulvet.
Legger ved 2 bilder slik at dere ser hvordan det ser ut nå. Det er vel tenkt at jeg bytter ut hele stammen mot nye rør fra både det lille toalettet og badet (det store toalettet) og så skjøter de nye rørene mot støpejernsrørene nede i gulvet et eller annet sted.
Veggen i vegg bak dusjarmaturen er det et lite toalett med toalett samt servant. Så alle avløpsstammer kommer ut på omtrent samme sted i kjelleren. Der vil jeg prøve å få det litt mindre klumpete samt prøve å få alt litt nærmere veggen i kjelleren slik at det ikke tar opp så mye plass i det rommet.
Håper dere forstår hva jeg mener, ellers får dere skrive om dere trenger flere bilder eller informasjon.