Hei

Jeg lurer på hva dere tror om dette. Jeg skulle ønske å flytte en vegg 1,5 meter for å få rommet litt mer luftig og kunne bruke det som et fellesrom/kombinert stue. (Se vedlagte bilder) Veggen er ikke så tykk, kanskje 7 cm, men øverst i taket sitter en tykk betongbjelke.
Er det mulig å sette opp en ny vegg samt ny bjelke 1,5 meter unna for deretter å rive den gamle veggen og bjelken?

(Jeg vet at man må ha byggemelding samt ok fra foreningen)

Mvh Jonas

• TV-hjørne i et soverom med stripete sengeteppe, til venstre for døråpning; høyre bilde viser plantegning av rommet med markert vegg.
Nei, sannsynligvis ikke.
Du forteller riktignok ikke spesielt mye om bygningen, men trolig ville en flytting av den bjelken kreve svært store inngrep i bærende struktur.
Den tynne veggen under er det nok ingen problem å rive/flytte. Litt planlegging rundt elektrisitet og evt. vann-/varmeledninger kreves dog.

Sist redigert:
Vanskelig å se på bildene men min første reaksjon er at det ikke er en bjelke men en ventilasjonstrakt. Nå kan det jo fortsatt være problemer med å flytte den men blir sikkert lettere enn om det er en bærende bjelke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.