merlrmindre skrev:
Hvor landet det til slutt? Jeg er i akkurat samme situasjon, tenkte å jevne et garasjegulv :) Begynte å undersøke industrisparkel for å kanskje slippe å male gulvet (med epoxylakk blir det glatt som snø) men det går opp til litt over 300 kr sekken.
Jeg snakket med min woody forhandler og han kunne ikke gå lavere enn 173 kr/25 kgs sekk. Så jeg dro til hornbach med tilhengeren og skulle ta 42 20kgs sekker men tok man en hel pall så sank prisen til 114 kr sekken så det ble en hel pall med 48 sekker istedenfor. Skal man ha det i garasjen så må man enten ha industrisparkel eller klinker på flytsparkelen for den tåler jo ikke slitasjen fra dekkene.

Et nyoppusset garasjegulv med flytende sparkel uten overflatemateriale, to lukkede garasjeporter i bakgrunnen, og noen ledninger på gulvet.

Klinkerfliser legges på gulvet i et uferdig garasjerom, omringet av åpne esker med fliser og en bøtte.

• Flytspacklet gulv i et uferdig garage, med verktøy lagt på gulvet og en ledning hengende ned fra taket.
Imponert over at du legger klinker der. Men det blir en skikkelig stilig garasje! :)
Er det gulvvarme også?
Lurer på om den glatt epoxy lakken fra Biltema kan være nok som overflatebehandling på "vanlig" flytsparkel?

De billigste sparkel er ofte fiberarmert og skal legges i ganske tykke sjikt, skal man bare pynte overflaten kan det lønne seg å sjekke minste sparkelhøyde og forbruk kg per mm/kvm

Ardex k14 kan man sparkle ned til 0, og det er 1,4-1,5 kg mm /kvm, en slik sekk er sannsynligvis mer enn dobbelt så dyr som lavprisvarehusenes billigste men kan likevel lønne seg... man må rett og slett regne ut og måle sitt gulv.
Sparkel som kan sparkles ned til 0-1 mm flyter utrolig bra ofte i motsetning til fibersparkel.

Dessverre ingen gulvvarme. Da vi flyttet til huset var platen allerede gjort, så jeg kunne ikke endre den akkurat. Jeg ville ha slukrenne i garasjen, så jeg skar opp gulvet og la i rennen og fløt så fall mot den og siden ser jo fliser litt luksuriøst ut, så det fikk det bli :D

• Liker
karlmb
  • Laddar…
Veldig interessant! Fant ingen opplysning om flyteevnen på Ardex K14 og den var absolutt ikke gratis :eek: men den ser ut til å flyte utrolig bra. (Begynner å føle meg skyldig i tråd-tyveri.. Beklager!)

K39 flyter like bra men har rundt 45 min åpningstid, perfekt om man er alene og skal sparkel litt større flater

• Liker
Snailman
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.