Om man har en firkantet nisje i et rom (med to innvendige vegghjørner, B og C) skal man da strebe etter å la skjøtbit møte skjøtbit i hjørnevinklene - eller heller, når mulighet finnes, la skjøtbit møte hel flis og så å si neste skjøtbit til neste hjørne?
Håper at denne beskrivelsen er forståelig......
Min tanke som det er nå er å la halvbit møte halvbit i hjørnet C, bruke hel flis/hel flis i hjørnet B og deretter skjøtbit igjen ved veggslutt/hjørne A.
Takknemlig for synspunkter
Jørgen
Flisene er 145 mm - og jeg tenkte å bruke 3 mm kryss/linje samt 6 mm sparkeltagger for limet.
Håper at denne beskrivelsen er forståelig......
Min tanke som det er nå er å la halvbit møte halvbit i hjørnet C, bruke hel flis/hel flis i hjørnet B og deretter skjøtbit igjen ved veggslutt/hjørne A.
Takknemlig for synspunkter
Jørgen
Flisene er 145 mm - og jeg tenkte å bruke 3 mm kryss/linje samt 6 mm sparkeltagger for limet.
Jeg ville nok prøve å fordele kuttene slik at jeg hadde 3/4-dels flis både mot hjørne C og B og på samme måte på veggen A-B. I de baderommene jeg har gjort har det alltid sett best ut med flere mindre kutt sammenlignet med færre større. Den eneste gangen jeg har gjort som du beskriver, å fortsette med det avkuttede på neste vegg, var når jeg hadde en mønstret bord - da så det klart best ut å gjøre som du beskriver. Jeg antar at de lokale forutsetningene alltid må gjelde.
Klikk her for å svare