Om man har en firkantet nisje i et rom (med to innvendige vegghjørner, B og C) skal man da strebe etter å la skjøtbit møte skjøtbit i hjørnevinklene - eller heller, når mulighet finnes, la skjøtbit møte hel flis og så å si neste skjøtbit til neste hjørne?

Håper at denne beskrivelsen er forståelig......

Min tanke som det er nå er å la halvbit møte halvbit i hjørnet C, bruke hel flis/hel flis i hjørnet B og deretter skjøtbit igjen ved veggslutt/hjørne A.

Takknemlig for synspunkter
Jørgen

Flisene er 145 mm - og jeg tenkte å bruke 3 mm kryss/linje samt 6 mm sparkeltagger for limet.

• Nisjeteikning med merknader for plattemåling i hjørnene A, B, og C. Viser antall plater som skal brukes ved hver veggseksjon.
Jeg ville nok prøve å fordele kuttene slik at jeg hadde 3/4-dels flis både mot hjørne C og B og på samme måte på veggen A-B. I de baderommene jeg har gjort har det alltid sett best ut med flere mindre kutt sammenlignet med færre større. Den eneste gangen jeg har gjort som du beskriver, å fortsette med det avkuttede på neste vegg, var når jeg hadde en mønstret bord - da så det klart best ut å gjøre som du beskriver. Jeg antar at de lokale forutsetningene alltid må gjelde.

Takk Krille. Jeg tenker etter og innser nå at metoden du beskriver vil se bedre ut.

Med Vennlig Hilsen
Jørgen

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.