Noen som kan svare på om det er mulig å flislegge på minerit (normalskiva).

Det er i et tørt rom rundt en vedovn, dvs ingen vann / oppvask finnes ved denne veggen.

Jeg bruker allerede en flexfix som tåler gulvvarme og de bevegelser det innebærer, burde ikke den sitte også på en mineritplate?

Tepro hevder at dette ikke går, men jeg har ikke klart å få noen vettig forklaring fra dem på hvorfor ikke. De hevder at den beveger seg for mye, noe jeg har vanskelig for å forestille meg. Det er jo nøyaktig samme plate som VT-platen, men uten tetningslaget. Vedheftingen er i alle fall ikke noe problem.

P
jon_h skrev:
De påstår at den beveger seg for mye
..og det gjør den. Jeg kjenner en byggmester som fikk problemer med at flisene løsnet fra veggen på grunn av nettopp dette. Nå var det riktignok noen år siden, men så mye har vel ikke endret seg med mineriten.
Det påstås at den vanlige varianten beveger seg mer enn en sponplate.

Det sier du? Da kan det neppe være samme materiale i VT-platen som i den vanlige, selv om det er den beskjeden jeg har fått. Og jeg forstår ikke hvordan Minerit kan bevege seg så mye mer enn Masterboard.

ACME skrev:
..og det gjør den. Jeg kjenner en byggmester som fikk problemer med at platene løsnet fra veggen på grunn av nettopp dette. Nå var det riktignok noen år siden, men så mye har vel ikke endret seg med mineriten.
Det sies at den vanlige varianten beveger seg mer enn en sponplate.
Ok der ser man..vanskelig å forstå dog..
Ellers kan man jo mistenke at det er en salgsgimmick som gagner den dyrere platen?
Om ikke, så har de jo et produkt til å utvikle

Men nå får det bli et lag renoveringsgips istedenfor, for jeg tenker ikke å ta noen sjanser..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.