Jeg satte en rad fliser under kjøkkenbenknivået bak komfyren.
Men flisene vil jo skli nedover. Jeg satte stifter under flisene i gipsputsen. Finnes det en smartere måte?
Jeg vil sette fliser lengst til høyre mot hjørnet bak vedkomfyren også.

/Høghus

En vegg med hvite fliser festet over en rund ventilasjonsåpning dekket med plast. Flisene er midlertidig støttet med små spikre.

Gipsmurpuss? Bruker du ikke fix? Bland tykkere så sitter de. Hvorfor skal du sette under benkeplaten?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gipsmørtel? Bruker du ikke fix? Bland tykkere så sitter de. Hvorfor skal du sette under benkeplaten?
Jo såklart, jeg har fix. :-)
Underlaget er gipsmørtel som spikeren festet i.
Jeg vil ha i det minste en rad fliser som går ned bak komfyren, det blir altså under kjøkkenbenknivå.
Deretter blir det noen centimeter synlig skorstein til høyre for vedkomfyren mot hjørnet. Den vil jeg også flislegge.

/Høghus

I dag på oppløpet var det ikke i det hele tatt like vanskelig å få platene til å ikke gli ned. Trengte ikke spikre dem fast.
Det er vel sånn det er for oss amatører, noen ganger fungerer det og vi vet ikke helt hvorfor...

/Høghus

Fliser satt opp på en vegg, noen ujevnt plassert, med en rød laserlinje som hjelpemiddel for justering. Hull til venstre med tape rundt.

• Liker
multix
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.