Har tregulv i gangen. Var først inne på å la det være, men jeg skal ha tregulv i alle andre rom, så jeg vil bryte litt, og dessuten ha en litt tydeligere overflate. Spørsmålet er, holder det å slipe gulvet, eller må det på gulvgips også?
Jeg hadde sponplate, la på en til (22 + 22 mm). Har hatt klinker i 10 år nå. Det holder fortsatt, men det var store plater 35 x 35 cm.
Om du ikke vil legge på så tykt så anbefaler jeg glassfiberarmert gips, finnes i tynne dimensjoner.
Om du ikke vil legge på så tykt så anbefaler jeg glassfiberarmert gips, finnes i tynne dimensjoner.
Gips er helt nødvendig. Du bør også sjekke om du har 60 eller 30 cm mellom gulvbjelkene under tregulvet. Er det 30 er det nok med et lag gips...ellers er det lurt å skru og lime på et lag gips til. 13 mm gulvgips er det som gjelder.
Har du et veldig tykt (+30mm) overgulv er det kanskje tilstrekkelig stivt til at ett lag gips er nok. Det viktige er at gulvet er stivt slik at ikke flislimet slipper og flisene løsner og/eller at fugemassen sprekker.
Har du et veldig tykt (+30mm) overgulv er det kanskje tilstrekkelig stivt til at ett lag gips er nok. Det viktige er at gulvet er stivt slik at ikke flislimet slipper og flisene løsner og/eller at fugemassen sprekker.
ellers kan du prime gulvet 3 ganger, armere med "hønsenetting" og så avrette direkte på...
gjort det i kjøkken og gang i et hus bygd 45...
fungerte utmerket... får en jevn og perfekt overflate å legge fliser på...
edit
fiberarmert avrettingsmasse det er...
gjort det i kjøkken og gang i et hus bygd 45...
fungerte utmerket... får en jevn og perfekt overflate å legge fliser på...
edit
fiberarmert avrettingsmasse det er...
Klikk her for å svare