Skulle trenge litt informasjon om hvordan man går frem når man skal legge fliser på vannbåren gulvvarme. Det er betongbjelkelag som gjelder med lekter samt aluflex-rør som vil slynge seg i freste sponplater......men så da?

Er det gips som gjelder da?
Enkel eller dobbel?
....og deretter over dette?

Hjelp!:o

Hei! Jeg lurer på om du ikke er litt på villspor. Bruker du Rooths system? Sjekk deres nettside. Jeg tror du skal lime 24 mm frigge på betongen. Friggoliten har limte aluplater. Klinkeren legges direkte på platene. Du må bruke produsentens fix. Dette systemet er kjempebra.

Her kommer noen bilder

• En person er i ferd med å legge gulv, bøyer seg for å påføre lim på underlaget i et rom med store vinduer.
  • To personer installerer gulvvarme i et rom, med ledninger og verktøy synlige i bakgrunnen.
På betongen har vi gulvbjelker + spont (som vi deretter skal fjerne for å legge disse forfreste sponplatene på uten å heve gulvnivået).
Lurer bare på hva man skal ha etter varmeslyngene....er det gulvgips samt avrettingsmasse eller hva?

Macke-74 skrev:
På betongen har vi gulvbjelker + spont (som vi deretter skal fjerne for å legge disse forfreste sponplatene på uten å heve gulvnivået). Lurer bare på hva man skal ha etter varmeslyngene...er det gulv-gips samt flytesparkel eller hva?
Nå står det jo ikke hvor du skal ha dine fliser, men antar at det er en hall eller noe i den retningen... i min hall har jeg lagt gulv-gips på slangen (som ligger i plater, som ligger på tynneplater...) deretter har jeg bare lagt mine fliser på gulv-gipsen. primet først og deretter lim og stein... så gjorde jeg, både ser og fungerer utmerket...

Kan styrke kilden med fix og fliser direkte på sløyfen hvis det er Rooths system. På den andre siden ble det lagt kalkstein (omtrent 20 tykk) oppå og det gikk helt fint, kan ikke tenke meg at det skulle være noen forskjell. Viktig dog å bruke deres egen fix skulle jeg tro.

skulle også lagt direkte på uten gips, sies jo at gips demper varmen litt!!???

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.