Hei! Har en hall i 40-talls leilighet som jeg tenkte å sette fliser i et av hjørnene (der man henger klær). Veggene er lettbetong med kalkluftbruk på. Har tatt ned alle halvveis løse gamle lag med vev og tapeter. Det innerste laget minnet om noe melkepapiraktig (men ikke direkte våtsterkt) og under det ser det ut som veggen er malt med matt snekkermaling. Det er det dog IKKE. Bløter man en klut, så farger det av seg. Litt støvete når den er tørr. Tenkte først at det var limfarge, men det virker litt vel tykt og hardt for det. Har man noen gang grunnet kalkpuss med kalkmaling/limfarge før tapetsering? Jeg vet at de andre rommene er gjort om på en måte at det er nedskrapet alle løse lag tapet, og så grunnet med alkydmaling (ikke vannbasert altså). Jeg tenkte å bruke Beckers binder / tapetgrunn (men tapetene er nedskrapet fordi de var løse). Utenpå dette blir det rullsparkel og microlith.
Hvordan skal jeg få opp flisene? Lime på microlithen? Det handler ikke om store mengder... Og ingen våtromssperrer...
Veldig takknemlig for svar!
Hvordan skal jeg få opp flisene? Lime på microlithen? Det handler ikke om store mengder... Og ingen våtromssperrer...
Veldig takknemlig for svar!
Jeg kommer tilbake med bilde. Akkurat nå henger det sjikt med plast for å beskytte den fine flisen når jeg søler med maling rundt (jeg vet, feil rekkefølge + at jeg ikke helt har rukket å bli ferdig...)
Jeg tenkte jeg skulle få opp en slags plassbygd hattehylle også.
Klikk her for å svare