Hei!
Jeg tenkte å ta den lette veien og legge nye fliser oppå eksisterende fliser i vaskerommet nede i kjelleren. Siden det er en kjeller er det jo viktig at platen kan "puste" gjennom fugene. Hvis jeg legger nye fliser, vil det puste gjennom fugene på de nederste flisene og deretter gjennom fugemassen og ut gjennom fugene på de øverste flisene, eller risikerer jeg å tette det for mye?
Det ble kanskje litt rotete, men jeg håper dere forstår hva jeg mener.
Jeg tenkte å ta den lette veien og legge nye fliser oppå eksisterende fliser i vaskerommet nede i kjelleren. Siden det er en kjeller er det jo viktig at platen kan "puste" gjennom fugene. Hvis jeg legger nye fliser, vil det puste gjennom fugene på de nederste flisene og deretter gjennom fugemassen og ut gjennom fugene på de øverste flisene, eller risikerer jeg å tette det for mye?
Det ble kanskje litt rotete, men jeg håper dere forstår hva jeg mener.
Hvor mye grunnfukt jeg har vet jeg ikke, har ikke noe som direkte indikerer at det skulle være spesielt fuktig, men det er jo tross alt en uisolert plate. Vet du hva som kan bli problemer om jeg likevel legger fliser på flisene? Synes at eventuell fukt burde finne veien opp uansett men kanskje jeg tenker feil?BirgitS skrev:
Men hva er det som kan gå galt hvis ikke gulvet får puste tilstrekkelig, hva vil skje? Jeg har pussede vegger så da burde vel fukten søke seg dit, eller kan jeg forvente meg noe annet fenomen?Forlowt skrev:
Bobblende maling på veggene ville jeg tro.E Ebbe Eriksson skrev:
Jeg har fått inntrykk av at det beste er å la gulvet puste så godt man bare kan. Så er det avhengig av hvor mye fuktvandring man har. Alle hus er unike.
Ok, takk så mye for svarene!
Klikk her for å svare