3.566 lest ·
28 svar
4k lest
28 svar
fliser i gangen
Har et lite problem tror jeg.
Det er en trapp i hallen, våger man å bryte opp gulvet? En kompis trodde at trappen hvilte på gulvet?
Men det føles som at den må være skrudd i ytterveggen, så det burde ikke skje noe.
Kan jeg sjekke det på noen måte?
Det jeg kan gjøre er å dra i et par skruer under trappen så vet jeg at de sitter i en vegg. Har også tenkt å ha en stender under for sikkerhets skyld.
Tanker?
Det er en trapp i hallen, våger man å bryte opp gulvet? En kompis trodde at trappen hvilte på gulvet?
Men det føles som at den må være skrudd i ytterveggen, så det burde ikke skje noe.
Kan jeg sjekke det på noen måte?
Det jeg kan gjøre er å dra i et par skruer under trappen så vet jeg at de sitter i en vegg. Har også tenkt å ha en stender under for sikkerhets skyld.
Tanker?
Moderator
· Stockholm
· 57 894 innlegg
Trappen hviler trolig delvis på gulvet. Det der med at det er nok med sponplater, du kan ikke sette klinker direkte på sponplater (normalt sett). Jeg tror at det finnes en form for lim som kan brukes på tremateriale, men da også med spesial fug. Alt må være elastisk. Tror at det er veldig uvanlig at det brukes (og da finnes det nok en grunn).
Angående list eller fug rundt omkring. Du kan legge en mykfug mellom klinker og tregulv, dvs silikon. Det finnes å kjøpe fra samme produktserie som den vanlige klinkerfugen, slik at fargen blir den samme.
Angående list eller fug rundt omkring. Du kan legge en mykfug mellom klinker og tregulv, dvs silikon. Det finnes å kjøpe fra samme produktserie som den vanlige klinkerfugen, slik at fargen blir den samme.
Nei, det blir ikke klinker direkte på sponet, men skal flytesparkle og deretter på med klinker.hempularen skrev:Trappa hviler trolig delvis på gulvet. Det der med at det holder med sponplate, du kan ikke sette klinker direkte på sponplate (normalt sett). Jeg tror at det finnes noen form for lim som kan brukes på tremateriale, men da også med spesial fugemasse. Alt må være elastisk. Tror det er veldig uvanlig at det brukes (og da finnes det noe grunn).
Angående kant eller fugemasse rundt om. Du kan legge en mykfuge mellom klinker og tregulv, dvs. silikon. Det finnes å kjøpe fra samme produktserie som den vanlige klinkerfugen, så fargen blir den samme.
Noen mer info om trappen?
Nå er gulvet revet opp, bjelkelagene ligger i, så nå er det isolasjon, sponplate skal på i dag, og begynne å frese i den. Flytting blir i morgen.
Et spørsmål bare når jeg skal prime sponen, kan man ha slangen i da? Og prime på den med?
Et spørsmål bare når jeg skal prime sponen, kan man ha slangen i da? Og prime på den med?
har nå endt opp i noe trist, i hallen der de skal legge fliser, har ikke det mest optimale stedet for å måle ting, en trapp mot et element, så når jeg endelig sagde plankene i riktig lengde...gikk de ikke å få inn. så jeg var nødt til å sage bort en større bit.
så nå er det ca 3-5cm der det ikke finnes planker, og det er akkurat under trappen, neste steg er å flytsparkle.. men hvordan skal jeg gjøre der?
fikk tips om å helle i driver med silikon/latexfug eller bruke skumfug.
så vær så snill hva skal jeg gjøre?
så nå er det ca 3-5cm der det ikke finnes planker, og det er akkurat under trappen, neste steg er å flytsparkle.. men hvordan skal jeg gjøre der?
fikk tips om å helle i driver med silikon/latexfug eller bruke skumfug.
så vær så snill hva skal jeg gjøre?
Der vi bodde før så la jeg fliser i inngangen, rett på sponet. Hadde i noe pulver i fugemassen for litt elastisitet, så bare kjørte på. Fungerte kjempebra. Ikke en sprekk på de 5-6 årene vi bodde der etterpå. Hadde dog ingen gulvvarme. Areal ca. 1x1,5m.
Klikk her for å svare