20.448 lest ·
20 svar
20k lest
20 svar
Flisepipe, hvordan lage hjørner?
Ja, feieren har godkjent det hele, til tross for at viften bare ligger 80 cm over vedovnen. Han sa at 1 m avstand var mer en retningslinje, ikke et krav. Kan tenke meg at det er litt fra feier til feier, (med tanke på hva din feier sa). Håper dere får til noe fint!
Gøy at det gikk veien - så deres vakre skapelse ikke blir ubrukelig!
Medlem
· Västmanland
· 2 088 innlegg
Hvilken platetopp valgte dere, fungerer den bra?¤ akila ¤ skrev:Her kommer etterspurt bilde av vårt kjøkken og som det synes er det en del fiksearbeid igjen, tak, sokkler etc.
Angående komfyren er den laget av siporex og kalkmørtel (tror jeg det var), malt med matt vannbasert veggmaling og mattlakkert på de flate overflatene for avtørkingsmulighet.
Hjørnene som tråden gjelder ble vel ok med malingsfug og malt kuttflate på flisene. Iallefall ikke så iøynefallende ettersom det er samme farge på alt sammen.
Jeg hadde vært 100% fornøyd om den hadde rundere former men ble dessverre nedstemt av både samboer og murer...
Og hvordan ser hetten ut inni, er det en felles vifte for begge komfyrene eller separate kanaler?
Hellen er et impulskjøp på elgiganten, har ikke engang bruksanvisning til den... Vet ikke engang om Schott Ceran, som det står på, er merket eller modellen... Men jeg er halvt fornøyd med den. Tar litt for lang tid å koke opp, men touchknappene fungerer bra + at det er fasettkuttede kanter på den istedenfor en stygg metallkant.
Kappen bygde samboeren opp på en metallramme, så den er helt hul. De to viftene (torde ikke stole på at én ville være nok på den høyden) er koblet sammen med et t-rør til samme kanal i skorsteinen.
Kappen bygde samboeren opp på en metallramme, så den er helt hul. De to viftene (torde ikke stole på at én ville være nok på den høyden) er koblet sammen med et t-rør til samme kanal i skorsteinen.
Medlem
· Västmanland
· 2 088 innlegg
Klikk her for å svare