Prosjekt 'innrede loftet' skal igangsettes nå i høst, men får ulike bud fra forskjellige aktører når det kommer til hva man begynner med.
Prosjektet er en kald loft og innertaket er i dag bare råspont. Gulvbjelkelaget er plastet og isolasjon på det.

1) Hvor begynner man? Må vel ha gulv for å kunne isolere skråtaket? Eller skal man isolere skråtaket først for deretter legge gulvet?

2) Etter luftspalte og isolasjon så skal det plastes, må plasten i skråtaket overlappe plasten under isolasjonen i gulvbjelkelaget?

3) Avløpsavluftingen (eller hva det heter) har jeg hørt at man kan bytte ut mot en eller annen ventil og ta i gulvbjelkelaget.
Hva heter de og hvordan ser de ut. Blir det ikke tett å ha den under gulvet. Lukt?

4) Det evige spørsmålet om ventilasjon, skal jeg ta opp et hull i gavlen for dette eller ikke?

Det kommer sikkert et par spørsmål til under prosjektets gang...
 
*bump* Ingen?
 
Sitter i omtrent samme situasjon. Løste det seg for deg noen gang? Har du noen innsikter å dele med deg av?

:)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.