Prosjekt 'innrede loftet' skal igangsettes nå i høst, men får ulike bud fra forskjellige aktører når det kommer til hva man begynner med.
Prosjektet er en kald loft og innertaket er i dag bare råspont. Gulvbjelkelaget er plastet og isolasjon på det.
1) Hvor begynner man? Må vel ha gulv for å kunne isolere skråtaket? Eller skal man isolere skråtaket først for deretter legge gulvet?
2) Etter luftspalte og isolasjon så skal det plastes, må plasten i skråtaket overlappe plasten under isolasjonen i gulvbjelkelaget?
3) Avløpsavluftingen (eller hva det heter) har jeg hørt at man kan bytte ut mot en eller annen ventil og ta i gulvbjelkelaget.
Hva heter de og hvordan ser de ut. Blir det ikke tett å ha den under gulvet. Lukt?
4) Det evige spørsmålet om ventilasjon, skal jeg ta opp et hull i gavlen for dette eller ikke?
Det kommer sikkert et par spørsmål til under prosjektets gang...