Hei jeg har fjernet vev i kjelleren men når jeg har revet ned veven blir det rester av limmet? igjen jeg hadde tenkt å male med silikat og lurer på om det må bort først, det er ca 2mm tykt.

Mvh
Jeppe
Veggen i kjelleren etter å ha fjernet vev, med rester av lim synlig, ca. 2mm tykkelse.

Er det en tørr vegg uten risiko for tilskytende fukt er det ingen fare med lim igjen. Det ser mer ut som sparkel dog og det er oftest cellulose bundet så mugg vokser raskt på det om det blir fukt.

Ok, blir å prøve å skrape bort det da!

Hvordan går det for deg? Nysgjerrig da jeg har likt i min kjeller som jeg må få bort.

Jeg hadde likt på noen av mine vegger. Jeg brukte en Japansparkel som man kan vinkle inn under og bryte/slå inn for å få bort ganske store flak og så vanlig sparkel på 80 mm bredde som jeg banket med en hammer i enden for å få bort det som satt hardere.

Jeg prøvde å slipe, meisle og sage også med ulike maskiner, men det ødela lettbetongen bak altfor mye (eller støvet så fryktelig).

Jeg har også prøvd med forskjellige ting og kommer frem til at japansparkelen gjorde de beste resultatene

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.