Jeg bor i et enetasjes rekkehus med betongplate, sviller, isolasjon og en nydelig eikeparkett, bygget i 1959. Det trekker og er kaldt gulv, men som sagt veldig fint. Nå har en rotte gått og dødd under gulvet, og det lukter forferdelig! Anticimex har lagt ut gift i hagene, og de sier at det "bare" tar 6-8 uker før lukten forsvinner. På forskjellige forum har jeg derimot lest om lukt som blir værende i opptil et år.
Vi er tre personer som nå skal studere/jobbe i to rom og kjøkken, siden to rom ikke kan brukes på grunn av stanken.
Nå til mitt spørsmål; jeg ser her at noen har gjenbrukt sitt gamle parkettgulv. Kan man ta opp deler av gulvet og deretter sette det tilbake, eller må man fjerne hele gulvet og begynne på nytt så å si? Jeg har nemlig en ganske sikker plass hvor rotta ligger og kunne i så fall tatt opp gulvet på et begrenset område. Forutsatt at det da går an å legge det tilbake.
Hva tror dere? Noen som har noen gode forslag?
Vi er tre personer som nå skal studere/jobbe i to rom og kjøkken, siden to rom ikke kan brukes på grunn av stanken.
Nå til mitt spørsmål; jeg ser her at noen har gjenbrukt sitt gamle parkettgulv. Kan man ta opp deler av gulvet og deretter sette det tilbake, eller må man fjerne hele gulvet og begynne på nytt så å si? Jeg har nemlig en ganske sikker plass hvor rotta ligger og kunne i så fall tatt opp gulvet på et begrenset område. Forutsatt at det da går an å legge det tilbake.
Jeg tror det er veldig vanskelig å ta opp og legge tilbake det med godt resultat, i hvert fall som amatør.M Mandelitomamma skrev:Jeg bor i et rekkehus på ett plan med betongplate, bunnsviller, isolasjon og en nydelig eikeparkett, bygd i 1959. Trekkfullt og kaldt gulv men som sagt veldig fint. Nå har en rotte gått og dødd under gulvet og det lukter forferdelig! Anticimex har lagt ut gift i hagene og de sier at det ”bare” tar 6-8 uker før lukten forsvinner. På ulike forum har jeg derimot lest om lukt som ligger igjen i opptil et år.
Vi er tre personer som nå skal studere/jobbe på to rom og kjøkken, ettersom to rom ikke kan brukes pga stanken.
Nå til mitt spørsmål; jeg ser her at noen har gjenbrukt sitt gamle parkettgulv. Kan man ta opp deler av gulvet og deretter legge det tilbake eller må man ta bort hele gulvet og begynne på nytt så å si? Jeg har nemlig en ganske sikker plass hvor rotten ligger og kunne i så fall ta opp gulvet på et begrenset område. Forutsatt at det går an å legge det tilbake.
En tidligere sjef rev opp nærmere 100 kvm parkett som var vått, la til tørk, la tilbake, slipte og lakkerte, men da har han +40 års erfaring
Jeg må nok be en proff om hjelp, helt klart. Men jeg så i tidligere tråder at flere så ut til å ha lykkes med å flytte gulv til et annet rom, så jeg tenkte mest om det ville fungere å ta opp bare deler av det og så legge tilbake, uten å måtte ta opp hele gulvet.nino skrev:
Klikk her for å svare