Hei, skal sette opp spårpanel i taket.

Det sitter i dag en bærelekt som det er montert gips under. Innertaket er en taksenkning og ble gjort på 70-tallet. Over er yttertaket og det gamle innertaket er sannsynligvis isolert. Isoleringen er heller ikke "heldekkende" men ligger midt i. Det er også elkabler som går under isoleringen på en gul plastmatte.

Vil helst rive ned skiten og sette spårpanelet direkte på bærelekten.

Jeg er redd for at det blir noe tungt ellers og vil generelt komme til bedre i fremtiden. Er det dumt å ta bort den isoleringen?

mvh

• Rom under renovering med hvite vegger, en stige, verktøy på gulvet, og søppelsekker fylt med avfall. Taket har trebjelker.
  • Loftet med treverk, glassullisolasjon, gule kabler og bærende lekter synlig.
  • Loftet viser isolasjon med bjelker og flere kabler, inkludert en gul elektrisk kabel, installert under takpanelet.
Er det gule noen slags varmematte mon tro?

Edit. Vil du rive helt opp til gamle taket?

Sist redigert:
  • Liker
HasseTeknik
  • Laddar…
Jeg skulle ha fjernet innertaket og bygget på originaltaket, verdt ekstra jobb! :)

T Tompafix skrev:
Er det gule en slags varmematte mon tro?

Edit. Vil du rive helt opp til gamle taket?

Hei det var varmematter

Ble at jeg rev opp til gamle taket

• En åpenbygd stue med strippede vegger og gulv, gulvslipemaskin, isolasjon synlig bak plast, og en dør til hage.
  • Liker
ati og 3 andre
  • Laddar…
Bra beslut, det ble en skikkelig oppgradering for rommet med høyere takhøyde

• Liker
Håkan035
  • Laddar…
H Håkan035 skrev:
Hei det var varmematter
Helt riktig beslutning å heve taket! Mangler det vanlige elementer i rommet eller?

T Tompafix skrev:
Helt riktig beslutning å heve taket! Mangler det vanlige element i rommet eller?
Det finnes element, vet ikke hvorfor de har hatt disse, litt rare ting her og der. De var heller ikke i bruk. Elektrikeren ble glad for at taket forsvant siden kablene var som jungellianer der oppe.

Det kanskje var lytt. Da var den løsningen bra, det demper lyden effektivt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.