...det vil jeg ikke så derfor tenkte jeg å sjekke om noen kan gi meg et "go" for å begynne å sage.
Vil altså ha mer bevegelsesfrihet på loftet når jeg skal trekke FTX
Grønt noen form for bjelke, går ikke hele veien så føles unødvendig?
Rødt en eller annen "pinne" opp til takstolen kan neppe hjelpe noe (da burde det finnes til hver takstol)?
Blått: Råspont som noen ikke gadd å fjerne når huset ble bygget, var vel lettere å legge den hele veien?

Vil altså ha mer bevegelsesfrihet på loftet når jeg skal trekke FTX
Grønt noen form for bjelke, går ikke hele veien så føles unødvendig?
Rødt en eller annen "pinne" opp til takstolen kan neppe hjelpe noe (da burde det finnes til hver takstol)?
Blått: Råspont som noen ikke gadd å fjerne når huset ble bygget, var vel lettere å legge den hele veien?
Den grønne balken er nok det eneste som du ikke kan ta bort. Du har sannsynligvis takkupa som er oppstaget med disse. Det trengs når man har kappet noen takstol. Råsponten har man bare latt sitte og pinnen i rødt er nok ikke noe å bry seg om.
En ny bærende spørsmål.

Kan man typ sette en horisontal regel nedenfor (hadde tenkt å gjøre ventilen større og mer sentrert) Det er altså innsiden av et trehus med teglfasade som dere ser.
Kan man typ sette en horisontal regel nedenfor (hadde tenkt å gjøre ventilen større og mer sentrert) Det er altså innsiden av et trehus med teglfasade som dere ser.
Holder på og fjerner matjord og en type 20 cm høy sementert steinmur for å lage en parkeringsplass på tomten. Det virker imidlertid som at under denne er det ekstra mye sement (mer enn man kan synes er vanlig for å holde muren på plass). Kan dette ha noen forbindelse med søylen som holder opp en balkong (som ikke vises på bildet) eller er det bare slik at man laget gode fundamenter også til lave murer tidligere? Føles som at fundamentet rett under søylen burde være nok (virker å være støpt først).

Klikk her for å svare