Hei!

Holder på med sluttfinishen av uteromsbyggingen hvor jeg trenger hjelp med to spørsmål.

Bygger uterommet mitt i vinkel på huset og vil/skal tette mellom kanalplasten på uterommet og undersiden på plasten som undertaket mitt består av. Tidligere har takfoten vært kledd med panel bare, så luftingen har tidligere vært mer enn tilstrekkelig. Hvis jeg beslår slik bildet viser som jeg har vedlagt, vil det innebære at jeg fjerner takfotsluftingen på ca. 6-7 m av hele huset. Trenger jeg å bekymre meg for det, eller skal jeg bare fokusere på å få det tett og la blikkenslageren få frie hender til å gjøre det tett og pent?

Skal isolere undertaket i uterommet som består av en del av et takutspring jeg har på ca. 1,6-1,7 m. Skulle gjerne forhøre meg med noen kunnskapsrike her på forumet om det er tilstrekkelig å plastre undertaket og deretter legge for eksempel rockwool-plater for å oppnå en noenlunde fornuftig isolasjonsverdi for uterommet?

• Utsnitt av tak med svart begroing, trepanel og gjennomsiktig kanalplast. Rød markering viser planlagt plassering av metallplate for tetting.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.