Har kjøpt et 1,5 etasjes trehus (fra 20-tallet) med forhøyet veggliv og 45 graders takvinkel. I overetasjen er det innvendige vegger med små, langsmale boder bak - tror de kalles kaldlofter av noen. Uansett vurderer jeg å fjerne disse og gjøre om til sovealkover i kommende barnerom. Det går ingen vegg i midten av huset så jeg lurer på om dere tror at kaldloftene er en del av den bærende konstruksjonen?
Jeg kan forsøke å få tak i en tegning for å tydeliggjøre. Min besiktelsesmann trodde at det ikke var noe problem for så gamle hus pleier å være solid overdimensjonert i taket???
Noen som kan gi meg noen tips?
Jeg kan forsøke å få tak i en tegning for å tydeliggjøre. Min besiktelsesmann trodde at det ikke var noe problem for så gamle hus pleier å være solid overdimensjonert i taket???
Noen som kan gi meg noen tips?
Jeg forstår akkurat hva du mener. Dette huset har imidlertid ingen skråstivere på kattvinden. Jeg tror, akkurat som deg, at veggene til kattvinden ikke er bærende, så vidt jeg husker er de ganske tynne i tillegg. Kattvindene sitter dessuten ulikt langt inn i huset i forskjellige rom.
Klikk her for å svare