Hei!

Spørsmål angående fliser under peis. Huset er bygget i 1937. Jeg tror disse flisene under peisen er fra byggeåret. Flere er løse (eller de føles løse) og fugemassen har begynt å løsne. Jeg vil gjerne løse det så raskt og enkelt som mulig. Gjerne pent også. Vi har en gammel eikeparkett som skal bort. Så når den er fjernet vil flisene og gulvet være i flukt.

Burde man fjerne flisene og erstatte dem bør man rimeligvis ta asbestprøve av fugemassen og festemassen før man begynner å rive? + selvfølgelig demontere noe som er et prosjekt i seg selv. Sitter og funderer om man kan helle noen festemasse på slik at man støper inn gulvet? Noen som har forslag?
 
  • Røde fliser under en kamin, noen med synlige sprekker og løs fugemasse, omgitt av et tregulv.
  • Svart kamin står på rød-brunt flislagt gulv, flisene ser litt løse ut. Veggene og golvet i rommet danner en lys kontrast mot kaminen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.