prøver igjen.. det blir 3. gang jeg prøver å skrive dette emnet.. Vista / explorer slår seg av når jeg prøver å forhåndsvise bilder jeg vil legge opp.. Skal fatte meg kort denne gangen...:rolleyes:

Jeg skal åpne mellomgulvet i gangen i huset som er en 1½-plan -73 (LB) Jeg har fjernet en bit av kattvinden samt gulvspon på øvre plan og gipsen i taket på nedre plan.
Jeg skulle gjerne "fjerne" 2 bjelker, nr. 2 & 4 på bildene, etter å ha sett på tegningene så synes jeg at det "burde" gå å for eksempel avlaste dem med hjelp av bjelkesko og feste dem opp i de grovere bjelkene (nr. 1 & 3) samt nr. 5 på bildene???

Synes jeg vært flink i paint så jeg håper det går å tyde de små bildene:D

Finnes det noen flink person som vet hva som gjelder og som vil komme med noen kommentarer om ideene?:o

Med vennlig hilsen

• Takåpning med synlige bjelker merket 1-5 i et hus, hvor noen bjelker er fjernet. En dør er synlig i bakgrunnen.
  • Et delvis åpnet gulv med nummererte bjelker (1-5) og merking i rødt. Strukturen vises ovenfra. Dører og vegger på siden.
  • Byggetegning av husets plan med nummererte bjelker og notater. Fokuserer på bjelker nummer 2, 4 og 5. Viser plassering av bad og trapper.
  • Byggplan med fem nummererte bjelker og en illustrert vinkelbeslag til venstre, tydelig merket yttervegg.
Jeg hadde våget å fjerne dem etter det jeg kan se, hadde også våget å kutte ut treeren om det trengtes..

Takk Mester! Høres kanon ut! OM jeg tar 3:an også, er det bare å henge den med f.eks. bjelkesko i 1:an og 5:an som de andre?

Vennlig hilsen

Jeg tror det bør jeg vel si, sitte her og være skråsikker uten å ha sett det på plass føles ikke riktig. Jeg antar at mellombjelkelaget kom i ferdige seksjoner da huset ble bygget, så de bredere bjelkene er rett og slett en seksjonsskjøt. Midtlinjen på tegningen antar jeg er seksjonsskjøter det også, og i så fall bærer jo ikke bjelkene fra den andre langveggen, men bare fra midten av gulvet.

Jeg TROR at det bare er å kjøre på.

Har du en vegg i midten av huset på underetasjen, så er jeg enda mer overbevist om at det ikke skal være noe problem. Har jeg helt feil så er det nok noen som påpeker det før helgen er over..

Takk for svarene mester, men jeg feiget litt ut og tok bare de 2 som jeg først skrev. Ja, huset har en hjertetvegg i midten på nedre plan, så jeg bør jo ikke ha påvirket noen bærende konstruksjon...?

Legger ved et bilde av byggingen så langt.:p

Oppdaterer med mer når det begynner å bli ferdig:)

• Under renovering av hus, vises bjelker i taket der veggpanel og ledninger er synlige. Over en dør ses veggbelysning og en sprayboks.
Hei!

Hadde en bekjent som er snekker her i dag, han trodde etter at han kikket på tegningen og rykket litt i støttebjelkene at jeg kunne fjerne alle bjelkene, dvs 1 & 3 også i henhold til det nye bildet nedenfor... Noen som føler for en intelligent kommentar? :o Det er jo ikke mer enn 170 cm total bredde på "hullet"

Vennlig hilsen

• Byggtegning med mål 170 cm, viser støttebjelker nummerert 0-5 med røde kryss over 1 og 3, antydning om fjerning. Innfelt bilde av metallbeslag.
  • Tre bjelker markeret med røde sirkler i en bygningskonstruksjon. Bjelker 1 og 3 potensielt fjernes; dør åpning og vegger i bakgrunnen.
Sist redigert:
Intelligent kommentar har jeg ingen på lager, men et spørsmål har jeg,
Hva skal du ha reglene til om du ikke fjerner dem? ;)

Bære opp resterende gulv med?:D Spøk til side, jeg forstår hva du mener mester:) Har kappet alle reglene nå, ingen svai eller noe i andre etasje:)

Sender inn et par bilder senere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.