prøver igjen.. det blir 3. gang jeg prøver å skrive dette emnet.. Vista / explorer slår seg av når jeg prøver å forhåndsvise bilder jeg vil legge opp.. Skal fatte meg kort denne gangen...
Jeg skal åpne mellomgulvet i gangen i huset som er en 1½-plan -73 (LB) Jeg har fjernet en bit av kattvinden samt gulvspon på øvre plan og gipsen i taket på nedre plan.
Jeg skulle gjerne "fjerne" 2 bjelker, nr. 2 & 4 på bildene, etter å ha sett på tegningene så synes jeg at det "burde" gå å for eksempel avlaste dem med hjelp av bjelkesko og feste dem opp i de grovere bjelkene (nr. 1 & 3) samt nr. 5 på bildene???
Synes jeg vært flink i paint så jeg håper det går å tyde de små bildene
Finnes det noen flink person som vet hva som gjelder og som vil komme med noen kommentarer om ideene?
Med vennlig hilsen
Jeg skal åpne mellomgulvet i gangen i huset som er en 1½-plan -73 (LB) Jeg har fjernet en bit av kattvinden samt gulvspon på øvre plan og gipsen i taket på nedre plan.
Jeg skulle gjerne "fjerne" 2 bjelker, nr. 2 & 4 på bildene, etter å ha sett på tegningene så synes jeg at det "burde" gå å for eksempel avlaste dem med hjelp av bjelkesko og feste dem opp i de grovere bjelkene (nr. 1 & 3) samt nr. 5 på bildene???
Synes jeg vært flink i paint så jeg håper det går å tyde de små bildene
Finnes det noen flink person som vet hva som gjelder og som vil komme med noen kommentarer om ideene?
Med vennlig hilsen
Jeg tror det bør jeg vel si, sitte her og være skråsikker uten å ha sett det på plass føles ikke riktig. Jeg antar at mellombjelkelaget kom i ferdige seksjoner da huset ble bygget, så de bredere bjelkene er rett og slett en seksjonsskjøt. Midtlinjen på tegningen antar jeg er seksjonsskjøter det også, og i så fall bærer jo ikke bjelkene fra den andre langveggen, men bare fra midten av gulvet.
Jeg TROR at det bare er å kjøre på.
Har du en vegg i midten av huset på underetasjen, så er jeg enda mer overbevist om at det ikke skal være noe problem. Har jeg helt feil så er det nok noen som påpeker det før helgen er over..
Jeg TROR at det bare er å kjøre på.
Har du en vegg i midten av huset på underetasjen, så er jeg enda mer overbevist om at det ikke skal være noe problem. Har jeg helt feil så er det nok noen som påpeker det før helgen er over..
Hei!
Hadde en bekjent som er snekker her i dag, han trodde etter at han kikket på tegningen og rykket litt i støttebjelkene at jeg kunne fjerne alle bjelkene, dvs 1 & 3 også i henhold til det nye bildet nedenfor... Noen som føler for en intelligent kommentar?
Det er jo ikke mer enn 170 cm total bredde på "hullet"
Vennlig hilsen
Hadde en bekjent som er snekker her i dag, han trodde etter at han kikket på tegningen og rykket litt i støttebjelkene at jeg kunne fjerne alle bjelkene, dvs 1 & 3 også i henhold til det nye bildet nedenfor... Noen som føler for en intelligent kommentar?
Vennlig hilsen
Sist redigert:
Klikk her for å svare