Har lett på nettet hos diverse kjeder men har ikke funnet noen innerhjørnelist som er en 90 graders vinkel.

Setter man aldri sånn? Setter man kvartsstav i innerhjørne eller hvordan gjør man?

Det er nok litt uklart hva du er ute etter. Hvorfor trenger du et innehörne og hvorfor fungerer ikke en vanlig liste?

Du tar en ytterhjørnelist, sliper/sager om kantene, og setter den i innerhjørnet.

Vet at jeg hos velassorterte byggevarehus har sett foldbare hjørnelister. De er altså bygget som et hengsel med myk del/ledd i midten. De kan således brukes for både ytter- og innerhjørner og alle vinkler der imellom.

BirgitS
T trasker skrev:
Jeg var nok litt uklar, det er en sånn modell jeg mener.

[lenke]

Denne er jo avfaset og lakkert for å sitte på ytterhjørner.
Den listen er til for å beskytte et ytterhjørne f.eks. så man ikke slår i det og skader kortsiden av gipsplaten, men i et innerhjørne finnes det jo ikke et sånt behov. Hvorfor vil du ha en innerhjørnelist eller kvartstav?

• Liker
C.Lundin
  • Laddar…
Søk på flexilist.

• Liker
Cheesen
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Den listen er til for å beskytte et ytterhjørne f.eks. så man ikke slår i det og skader kortsiden av gipsplaten, men i et innerhjørne finnes det jo ikke noe slikt behov. Hvorfor vil du ha en innerhjørnelist eller kvartstav?
Vi har blant annet et hjørne der den ene veggen er gips og den andre er tegl, og skjøten ville se mye bedre ut med en list.

Men kvartstav kanskje blir bra, skal teste med en bit så får vi se.

BirgitS
Jeg kan forstå at det er vanskelig å få til en pen skjøt, spesielt hvis veggene er helt loddrette, men helst skulle det vel bare være en smal fuge. Kvartstav kan nok fungere, men en trelist som ligger oppå gipsen og teglet i noen cm ser nok rar ut.

Finnes noen bilder der teglvegger møter vanlige vegger på siden https://www.elledecoration.se/sa-inreder-du-finast-med-tegelvagg-inomhus-15-tips/

En streng med hvit fugemasse (type silikonlignende)?

BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
særlig om veggene er helt loddrette,
skulle selvsagt være "ikke helt loddrette"

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.