Hei,
Skal sette opp fasadesifre og vil ikke bore unødvendig tykke hull i fasaden, skruene trenger å være 120mm lange (eventuelt kan 100mm fungere).
Jeg er på jakt etter 6mm tykke plugger, dvs 6x120. Men finner bare 8mm og oppover.
Fasaden er pusset tegl.
Var litt inne på spikerplugger men de fleste jeg finner er for innendørs bruk, samt at jeg heller skrur enn banker pga. redd for at fasadesifrene ellers sprekker (laget i plast).
Noen råd?
Skal sette opp fasadesifre og vil ikke bore unødvendig tykke hull i fasaden, skruene trenger å være 120mm lange (eventuelt kan 100mm fungere).
Jeg er på jakt etter 6mm tykke plugger, dvs 6x120. Men finner bare 8mm og oppover.
Fasaden er pusset tegl.
Var litt inne på spikerplugger men de fleste jeg finner er for innendørs bruk, samt at jeg heller skrur enn banker pga. redd for at fasadesifrene ellers sprekker (laget i plast).
Noen råd?
Bare dobbelsjekke, hva slags fasadetall du skal sette opp? Det føles litt overkill med 120mm skruer. Eller hvor tykk er pusslaget?
Bare så du ikke bare går gjennom fasadetegelet og bare havner i luftspalten bak. Er det vanlige enkle tall så holder det nok med ca. maks 60mm skruer. Men det kan være store / tunge saker.
Bare så du ikke bare går gjennom fasadetegelet og bare havner i luftspalten bak. Er det vanlige enkle tall så holder det nok med ca. maks 60mm skruer. Men det kan være store / tunge saker.
Hei, det er egentilvirkede tall i plast med belysning, 65cm høye, veier ca. 700g stykk. Jeg vil gjerne ha dem med 4 cm avstand fra fasaden, slik at de ser svevende ut.
Derfor har jeg regnet ut skruelengden slik: 4 cm inn i teglet, 2-3 cm puss, 4 cm avstand, 1 cm tykkelse på fasadtallet (siden det er forsterket rundt skruehullene).
Så plugg må være 80mm lang og selve skruen skal være lengre, ca. 120mm, på grunn av avstand og materialtykkelsen.
Derfor har jeg regnet ut skruelengden slik: 4 cm inn i teglet, 2-3 cm puss, 4 cm avstand, 1 cm tykkelse på fasadtallet (siden det er forsterket rundt skruehullene).
Så plugg må være 80mm lang og selve skruen skal være lengre, ca. 120mm, på grunn av avstand og materialtykkelsen.
Stilig! Da tror jeg det holder med typ 50mm plugg. Man kan kjøpe plugg og skrue stykkvis/ løsvægt på f.eks. hornbach/ bauhausR ravve007 skrev:Hei, det er egentilvirkede tall i plast med belysning, 65cm høye, veier ca 700g hver.
Jeg vil gjerne ha dem med 4 cm distanse fra fasaden, slik at de ser svevende ut.
Derfor har jeg regnet ut skruelengden slik:
4 cm inn i teglsteinen, 2-3 cm puss, 4cm distanse, 1 cm tykkelse på fasadetallet (siden det er forsterket rundt skruehullene).
Så pluggene må være 80mm lange og selve skruen skal være lenger, ca 120mm, på grunn av distanse og materialtykkelsen.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Svart 6 mm depron...finns det fortfarande?
Golv -
Finns det badrumsfläkt som man kan stänga av vid behov?
Ventilation -
Finns det vattenläckage i vår brunnsanläggning?
Vatten & Avlopp -
Finnes det et flatt tegneverktøy?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Vad finns det för GROVA pluggar för gipsvägg?
Vatten & Avlopp