Hei!
Jeg lurer rett og slett på om det finnes en smidig list å sette over "skarven" mellom mønetaket/kjøkkentaket?
Snekkerne vurderer å bygge en falsk bjelke der for å kunne legge taklist rett forbi.....
Jeg synes det ville sett bedre ut om man kan sette en type ytterhjørnelist eller lignende over skarven i stedet.
Noen som har en smidig løsning på dette?
Legger ved et bilde, så kanskje dere forstår hvordan jeg tenker
Jeg lurer rett og slett på om det finnes en smidig list å sette over "skarven" mellom mønetaket/kjøkkentaket?
Snekkerne vurderer å bygge en falsk bjelke der for å kunne legge taklist rett forbi.....
Jeg synes det ville sett bedre ut om man kan sette en type ytterhjørnelist eller lignende over skarven i stedet.
Noen som har en smidig løsning på dette?
Legger ved et bilde, så kanskje dere forstår hvordan jeg tenker
Sist redigert:
En brutal idé er å montere en skinne (230 el 12v) for spotter langs hele skjøten, så har du løst belysningen også...kanskje ikke optimalt.
En hulkillist bak og fram?....

Ellers synes jeg snekkernes forslag om å la taklisten fortsette gjennom rommet og møte en list eller en "fuskebjelke" ikke høres så dumt ut? Alternativt kan man jo bare la to glatte lister (eller planhøvlet) møtes i åpningen
/Ingeniøren
Ellers synes jeg snekkernes forslag om å la taklisten fortsette gjennom rommet og møte en list eller en "fuskebjelke" ikke høres så dumt ut? Alternativt kan man jo bare la to glatte lister (eller planhøvlet) møtes i åpningen
/Ingeniøren
Sist redigert:
Tja, Har vurdert det, men problemet er at mønetaket ikke er helt rett, så da blir det vanskelig å få skjøten mellom listene pen.....
Jeg har fått mye spesiallister fra en snekkerfabrikk. Det burde ikke være noen problemer å lage en list med åpningen 130 grader.
Klikk her for å svare