8.540 lest ·
23 svar
9k lest
23 svar
Finnes det ikke lenger ankermutter?
Du har rett i saken, men i akkurat dette tilfellet er begge skruene fra VSB i herdet stål AISI C-1022. Det som skiller dem er overflatebelegget, Zincotech Au eller Zincotech Ag, begge i korrosivitetsklasse C4.R roli skrev:Det kan være mer som skiller mellom skruer. For eksempel materiale, hardhet/mykhet, herdet/ikke herdet, overflatebehandling mm. Med dette vil jeg si at det er vanskelig å sammenligne skruer direkte bare på for eksempel diameteren. Mange av disse opplysningene er dessuten vanskelig å finne for hver enkelt skrue, alt vises ikke på en kartong.
Tenkte å feste mine takbjelker på bærbjelken til altantaket med disse vinkeljernene. Vil de sitte som fjell med ankerskrue, eller er det bedre å velge en lengre skrue gjennom vinkeljernet nedover i bærbjelken (den er 180 mm høy, så det er plass til en lang skrue)?
Takbjelkene er 42 mm tykke, så 40 mm ankerskrue blir nok optimalt da.
Det jeg vil være sikker på er at vinden ikke tar tak i taket under en storm og løfter det.
Takbjelkene er 42 mm tykke, så 40 mm ankerskrue blir nok optimalt da.
Det jeg vil være sikker på er at vinden ikke tar tak i taket under en storm og løfter det.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 innlegg
Bedre med flere skruer enn noen lange
Protte
Protte
Det vil holde mer enn tilstrekkelig. Mange nøyer seg med noen spiker i skrå.V Villa1949 skrev:
Forskyv vinkelen på motsatt side for å unngå skruvkollisjon alternativt reduser antall skruer i takbjelken slik at de havner i sikksakk.
Tror du de vil kollidere hvis jeg setter dem rett overfor hverandre? Tenker at de blir ulike på de forskjellige sidene av bjelken (3 sider på den ene siden og 2 fra den andre midt imot) se gjerne på bildet hvordan vinkeljernets hull er plassert.Ö öringen skrev:
Nei, det gjør de nok ikke med den varianten av hullbilde som er på bildetV Villa1949 skrev:
Klikk her for å svare