Hei! Vi har en del av gulvet ved siden av en trapp som er buet. Det er en liten avsats ved trappen og husets opprinnelige eier har saget ut buede gulvbiter og felt ned. Nå skal vi legge nytt gulv ovenpå det gamle, og står overfor et utfordrende problem.
Finnes det gulvlister som kan bøyes? Det absolutt beste ville vært en type brystpanel, men ellers noen vanlige gulvlister i et fleksibelt materiale? Jeg har googlet, men har ikke funnet noe.
Finnes det gulvlister som kan bøyes? Det absolutt beste ville vært en type brystpanel, men ellers noen vanlige gulvlister i et fleksibelt materiale? Jeg har googlet, men har ikke funnet noe.
En venn kjøpte vanlige gulvlister men OBS kvistfrie. Tok et Ventrør og teipet for den ene enden. La listene i røret og satte en tapetnedtager (varmluftsdamp) mot den åpne enden av røret. Deretter kunne man etter 10-20 min med hurtighet holde listene mot den bøyde veggen og spikre dem fast. Har holdt kanon!
Plastlistene hørtes klart interessante ut, selv om en dampet versjon også hørtes morsom ut!
Sjekket på Jem & Fix sin nettside, men fant ingenting om saken dessverre. Spørsmålet er om det er verdt en sjanse å dra dit på måfå, var det lenge siden du kjøpte Ryssi?
Sjekket på Jem & Fix sin nettside, men fant ingenting om saken dessverre. Spørsmålet er om det er verdt en sjanse å dra dit på måfå, var det lenge siden du kjøpte Ryssi?
http://www.dinbyggare.se/communicate/artiklar/article.aspx?id=4980
Med fordel bruk kvistfri furu om ikke radien er for liten for bartre, du vil enten trenge en jigg om du ikke bøyer på stedet, slipes og males på stedet deretter selvfølgelig
Med fordel bruk kvistfri furu om ikke radien er for liten for bartre, du vil enten trenge en jigg om du ikke bøyer på stedet, slipes og males på stedet deretter selvfølgelig
Klikk her for å svare