Ja, hva er beste måten å finne ut hvor takbjelkene sitter?

Og så vidt jeg vet skal de sitte med 40 cm mellomrom, men en fyr jeg snakket med sa at bjelkene i disse husene er veldig tynne og sitter med typ 5 cm mellomrom. Er det en eksisterende løsning eller snakket han bare &#(/%¤?

• Liker
Viktor nylander
  • Laddar…
Om man vil ha en måte som ikke er veldig dyr, da?

400 er det dyrt?

Ellers kan man banke mot taket og flytte hånden... Du merker en viss forskjell i lyden på disse stedene der regelen finnes. Det holder som regel å finne én. Øvrige pleier å ligge med 600 eller 400 mm mellom.

kamilenski skrev:
Det holder vanligvis å finne en. De andre pleier å ligge med 600 eller 400 mm mellom.
Det kommer an på hva slags hus det er. Da jeg skulle bytte tak måtte jeg pent måle meg fram på innsiden fordi det var forskjellige avstander mellom hver taksperre. Liiiiite irriterende. :x
"617 - 532 - 481 - 702 osv osv"

Dalbotös skrev:
Det kommer an på hva slags hus det er. Da jeg skulle bytte tak, måtte jeg pent måle meg frem på innsiden siden det var ulike avstander mellom hver taksperre. Liiiiite irriterende. :x
"617 - 532 - 481 - 702 osv osv"
Hohoho :O

Akkurat derfor skrev jeg "oftest".

Test med en liten sterk magnet. Når den fester seg på skruen, bør regelen være der.

Et tips er å kjøpe screwfinder, kraftig magnet.

http://screwfinder.ebutiken.nu/screwfinder-c-58.html

Distribueres av Grabber (om jeg ikke minnes feil). har sett de i flere byggbutikker.

Fröberg skrev:
Prøv med en liten sterk magnet. Når den fester seg på skruen burde regelen være der.

Et tips er å kjøpe screwfinder, kraftig magnet.

[lenke]

Distribueres av Grabber (om jeg ikke husker feil). Har sett de i flere byggbutikker.
Den er dyrere enn regelsøker ;)

kamilenski skrev:
Med riktige verktøy.

[lenke]
Fungerer den der e50 som man kan forvente seg? Var jo ikke så stor peng på den...

pfb skrev:
Fungerer den der e50 som man kan forvente seg? Var jo ikke så stor peng på den...
Har selv en enda billigere manick som jeg er fornøyd med. Jeg tror ikke man kan regne med 100% sikkerhet. Men litt info gir den. Akkurat hvordan DEN fungerer vet jeg ikke. Hadde den vært helt verdiløs, hadde man ikke solgt disse.

kamilenski skrev:
Har selv en enda billigere manikk som jeg er fornøyd med. Jeg tror ikke man kan regne med 100% sikkerhet. Men litt info gir den.
Akkurat hvordan DEN fungerer vet jeg ikke. Hadde den vært helt verdiløs, hadde man ikke solgt disse.
Jeg har kjøpt en annen modell for ca 330, og den fungerer iallfall. E-søkerfunksjonen er upålitelig, men lekter finner den.

bepatient skrev:
Jeg har kjøpt annen modell for ca 330, og den fungerer iallfall. Elsøkerfunksjonen er upålitelig, men stendere tar den.
Bra! d^_^b

Noen som vet noe sted i Täby eller Åkersberga man kan kjøpe seg en Screwfinder?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.