50.725 lest ·
25 svar
51k lest
25 svar
Finer som overflatemateriale
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 2 705 innlegg
Første jeg fant, men finnes på flere steder
https://www.beijerbygg.se/store/pri...d-tg2-2400x1220mm?artikel=364525#.WZFmxkGeyEc
Så finnes også med fasade/L-formet kant som du skrev. Der kan man skrive/spikre ene og lime dem sammen på andre fasningen
https://www.beijerbygg.se/store/pri...d-tg2-2400x1220mm?artikel=364525#.WZFmxkGeyEc
Så finnes også med fasade/L-formet kant som du skrev. Der kan man skrive/spikre ene og lime dem sammen på andre fasningen
Takk, ble skikkelig fint!larsbj skrev:
Har nylig gjort en overetasje for en kunde der både tak og vegger er plyfa.
Veggene er for det meste osb og deretter 4mm plywood som er limt og spikret.
En del av veggene og innertakene er 7mm plywood, vil si at alternativene Kostnadsmessig går på ett ut.
Begge typer er montert med dykkertpistol. Og det blir nærmest usynlig.
Finnes litt bilder på instagram @byggochkonstruktion og @villalipkin
Hei, jeg funderte mye på innfesting, men endte opp med en enkel løsning og skrudde med en messingfarget treskrue. Det smelter inn, og man ser knapt skruene. Rundt vinduer og dører gjorde jeg smyg av plywood, så ingen foringer. Jeg hadde plywood i taket også, ingen taklist. Mot gulvet brukte jeg plywoodremser som jeg freste en enkel profil på.T trojlee skrev:
Har du noen bilder der man ser skruene samt rundt vinduer?Attefallshuset skrev:
Hei, jeg funderte mye på innfesting men landet i en enkel løsning og skrudde med en messingfarget treskrue. Det smelter inn og man ser knapt skruene. Rundt vinduer og dører så lagde jeg smyger av plywood så ingen foring. Jeg hadde plywood i taket også, ingen taklist. Mot gulvet så brukte jeg plywoodremser som jeg freste en enkel profil på.
Jeg kan bidra med litt praktisk erfaring av dette nå fire år senere! Bygde et eget attefallshus der jeg satte OSB og den7mm møbelplyfa på veggene med dykkertpistolen. Jeg satte skjøtene uten mellomrom som en sjanse med risiko for at de skulle "bue", men det ser fortsatt flott ut - dog betydelig gulnet nå fire år senere. Se bilder:
Klikk her for å svare