I løpet av året skal vi innrede loftet vårt, og vi vil av estetiske grunner bruke furuplywood som overflatemateriale (vegger og innertak).

En venn spekulerte i om jeg kanskje må sette et lag gips bak plywoodplatene av brannsikkerhetsgrunner, men er det noen her som vet hva som gjelder?

Planen var ellers å sette 14 mm plater direkte på stenderne med konstruksjonslim og dykkert som festeelementer.

Takk på forhånd!

• Kjøkken med innredning av furuplywood, åpen hylleløsning under vasken og stekeovn. Vegger og tak også kledd i furuplywood. Naturlig lysinnslipp fra vindu.
Det kommer an på hvilken type bolig det er snakk om

Ok. Det dreier seg om en frittstående villa, bygget i løsvirke. Eller finnes det andre typebetegnelser du tenker på?

Hvis du har mer enn 8m til nærmeste hus så kreves det ingen brannsikring.

Hei, gjenoppliver spørsmålet 😅 gjelder samme regler hvis det er et soverom? Takk på forhånd for svar!

Ja du har ingen krav i en villa, om du har mer enn 8m til nærmeste bygning.

• Liker
ErikViktorMartinUrban
  • Laddar…
Takk, så om jeg forstår det korrekt, hvis jeg har gips på veggene nå og setter kryssfinerplater over det så trenger jeg ikke å gjøre noe mer ut fra brannsikkerheten. Det uansett 8-meters regelen? Vi bor i et kjedehus og veggen nærmest naboen ville bestå av garderobe (bakom garderoben er det gipsvegg).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.