5.569 lest ·
6 svar
6k lest
6 svar
Brannsikring - Kryssfiner som overflatebehandling
I løpet av året skal vi innrede loftet vårt, og vi vil av estetiske grunner bruke furuplywood som overflatemateriale (vegger og innertak).
En venn spekulerte i om jeg kanskje må sette et lag gips bak plywoodplatene av brannsikkerhetsgrunner, men er det noen her som vet hva som gjelder?
Planen var ellers å sette 14 mm plater direkte på stenderne med konstruksjonslim og dykkert som festeelementer.
Takk på forhånd!
En venn spekulerte i om jeg kanskje må sette et lag gips bak plywoodplatene av brannsikkerhetsgrunner, men er det noen her som vet hva som gjelder?
Planen var ellers å sette 14 mm plater direkte på stenderne med konstruksjonslim og dykkert som festeelementer.
Takk på forhånd!
Hei, gjenoppliver spørsmålet 😅 gjelder samme regler hvis det er et soverom? Takk på forhånd for svar!
Takk, så om jeg forstår det korrekt, hvis jeg har gips på veggene nå og setter kryssfinerplater over det så trenger jeg ikke å gjøre noe mer ut fra brannsikkerheten. Det uansett 8-meters regelen? Vi bor i et kjedehus og veggen nærmest naboen ville bestå av garderobe (bakom garderoben er det gipsvegg).
Klikk her for å svare