Hei!

Jeg holder på i kjelleren og skal bygge noen nye innervegger.

Nå skulle jeg trenge å få tak i en fiksetang for å sammenføye stålreglene som jeg har kjøpt. Var inne på Beijer i dag og sjekket, de ville selge en til meg for litt over 2000:-, noe som ikke føles aktuelt.

Derfor lurer jeg på om noen vet hvor man kan kjøpe en billigere, vil selge en brukt til meg eller leie meg en? Jeg bor i Västerås.

Alle forslag mottas med takk :-)

MvH,

Jonas Franzén

B
du vil ikke ta små skruenubb da?

Hei!

Jeg har kjøpt skruer, men det ville vært mye bedre med en tang siden det ikke bygger noe på veggens dybde. Har også vurdert å nagle sammen reglene.

Ett sted skal jeg ha en dusj med et avlangt unidrain avløp, og da jeg støpte inn sluket, regnet jeg ikke med de ekstra 2 mm som skruen gir. Jeg har bare laget plass for skinnen og to plater bak sluket. Har imidlertid noen ideer om hvordan jeg kan løse det også, men som sagt, det beste og enkleste ville vært å få tak i en tang.

/Jonas

B
2mm ekstra? gipsen er såpass myk at hodet forsvinner inn i platen. gjør den ikke det, så skrur du dårlig.

Hei, takk for tipsene!

Planen er å ha OSB plate underst, så skruvhodene kommer ikke til å synke inn i platen på den måten som du mener. 2 mm kanskje var å overdrive litt, sannsynligvis vil det bare bygge ca 1-1,5 mm, dette vil også innebære at veggen blir en anelse konkav.

MvH. Jonas

Tangen du søker koster så mye fordi det er et spesialverktøy. Men hvis du har en venn som kan handle på ahlsell så kan du få den for ca 1000+mva.

Ok, det er jo ganske mye billigere. Jeg skal sjekke om jeg kan få tak i en derfra, takk for hjelpen!

Om det er noen andre her som har en og kan tenke seg å leie den ut til meg så ta gjerne kontakt.

MvH Jonas.

Bygde en kort vegg med stålstendere og minerit i badet mitt. Skrudde lett sammen stenderne med de skruene som jeg deretter festet mineriten med. Når mineriten ble skrudd på, gikk hodene inn i metallet og alt ble stabilt da alt ble skrudd sammen.

Ja den på Jula hadde nok vært bra, jeg var inn der og spurte om de hadde noen men de sa nei, da brydde jeg meg ikke om å sjekke på deres hjemmeside. Det viser jo hvor bra oversikt de har.

Det endte med at jeg bestilte følgende tang fra England:

http://www.qwikfast.co.uk/catalogue/edma-master-profil-single-handed-setting-pliers-p-9396.html

Dog så virker det som om de hevet prisen på tangen rett etter at jeg bestilte den for jeg betalte bare 44 pund for den.

Takk for alle ideer.

Med vennlig hilsen. Jonas

• Liker
matsn66
  • Laddar…
samme tang finnes på hornbach for ca 750:-

jonasfranz skrev:
Hei, takk for tipsene!

Planen er å ha OSB plate underst, så skruehodene vil ikke synke inn i platen på den måten som du mener. 2mm kanskje var å overdrive litt, sannsynligvis vil det bare bygge ca 1-1,5mm, dette vil også innebære at veggen blir noe konkav.

MvH. Jonas
Normalt skal du kunne feste skinnen i tak og gulv og deretter i stor grad bare sette veggprofilene slik at de blir stående til du setter første laget plater. Så i ditt tilfelle når du setter på din OSB burde du kunne feste også veggprofilene i skinnen med denne skruen. Bruk skruer med passende hode (modell sponplateskrue), slik at du forsenker hodet i OSB-platen uten å dra i stykker platen. Kan fungere med gipsskrue for plater, selv om hodet ofte er litt for stort. Normalt ingen problem dog at hodet stikker litt ut hvis du skal gipse over.

Jeg har den billige stuknittangen fra Jula. Fungerer helt ok. Det blir mye lettere å jobbe videre om reglene sitter sammen allerede før man begynner å fikle med platene. (proffer synes sikkert det er for omstendelig, en glad halvamatør synes tangen er bra å ha...)

bigsnucke skrev:
Jeg har den billige stuknittetangen fra Jula. Fungerer helt ok. Det blir mye lettere å jobbe videre hvis stenderne sitter sammen allerede før man begynner å fikle med platene. (proffer synes sikkert det er for omstendelig, en glad halvamatør synes tangen er fin å ha...)
Har også den. Har ikke prøvd "en ekte" men denne føles helt ok. Sikkert mer omstendelig å bruke enn en proff-variant, men den er ganske prisgunstig og jobben blir gjort.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.