2.938 lest ·
3 svar
3k lest
3 svar
Fikse steintrapp før du legger tregulv på den
Har en kjellertrapp som ikke er så vakker.
Skal legge tregulv som skal fortsette ned i denne trappen.
Men føler at den trenger å bli fikset før dette. Har vært limt matte på den før. Har slipt den, så den er skapelig glatt. Men fortsatt langt fra bra. Løs maling på enkelte steder som slipper om man begynner å skrape på den, mye lim som sitter igjen etc.
Hvordan ville dere gått videre?
Jeg tenker litt om man skulle ta en lakkfrese og kjøre av hva man kommer til.
Så kanskje flytsparkle hvert trinn veldig tynt så de er glatte og i vater. Siden det kommer gulv over, burde det bare trenge å bli glatt og ikke være super holdbart?
Riktig eller feil tenkt?
Hvordan ville dere gjort det?
Skal legge tregulv som skal fortsette ned i denne trappen.
Men føler at den trenger å bli fikset før dette. Har vært limt matte på den før. Har slipt den, så den er skapelig glatt. Men fortsatt langt fra bra. Løs maling på enkelte steder som slipper om man begynner å skrape på den, mye lim som sitter igjen etc.
Hvordan ville dere gått videre?
Jeg tenker litt om man skulle ta en lakkfrese og kjøre av hva man kommer til.
Så kanskje flytsparkle hvert trinn veldig tynt så de er glatte og i vater. Siden det kommer gulv over, burde det bare trenge å bli glatt og ikke være super holdbart?
Riktig eller feil tenkt?
Hvordan ville dere gjort det?
Hei!M Mortsken skrev:Har en kjellertrapp som ikke er så vakker.
Skal legge tregulv som skal fortsette ned i denne trappen.
Men føler at den trenger å fikses før dette. Har vært limt matte på den tidligere. Har slipt den, så den er ganske jevn. Men fortsatt langt fra bra. Løs maling på steder som løsner hvis man begynner å skrape på den, mye lim som sitter igjen etc.
[bild]
[bild]
[bild]
Hvordan ville dere gått videre?
Jeg tenker litt om man skulle ta en lakkfres og ta av det man kommer til.
Så kanskje flyte sparkle hvert trinn veldig tynt slik at de er glatte og i vater. Siden det kommer gulv oppå, burde det bare trenge å være glatt og ikke super holdbart?
Riktig eller feil tenkt?
Hvordan ville dere gjort det?
Hvordan gikk det med trappen?
Jeg gjetter at den er ferdig nå og at det finnes noen fine bilder og en byggeveiledning tilgjengelig nå?! 😃
Det gikk bra synes jegmr.Ola skrev:
Kjøpte noen stemjern på Biltema og skrapet løs.
Øverste trinnet som var litt høyere, hugget jeg ned og flytavrettet så det var i nivå med gulvet.
Resultatet ble slik:


Klikk her for å svare