Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 496 innlegg
Bank forsiktig bort alt som løsner. Påfør ny puss og mal. Det finnes gode instruksjonsvideoer på Youtube. Riktig puss og maling for høye temperaturer får du i fargehandelen. Hvis du er usikker på hvor varmt det blir, kan du bruke et termometer. Lykke til!
Ja jeg tror det har løsnet i en skjøt skulle jeg gjette på. Tanken er å få det fikset "ordentlig" når det ikke fyres i den nå under vinteren. Det ser ut som en sprekk i en skjøt på det som ligger utenfor selve peiskassetten. Trodde om man kunne fikse det med noe midlertidig til våren.Stefan N skrev:
jeg synes at gitteret rundt kassetten din er noe for tett, og det kan føre til at luften rundt kassetten sirkulerer for sakte og blir for varm, og det kan ha påvirket bjelken ovenfor. Har du en annen ventilgitter høyere opp i hetten der varm luft kan komme ut i rommet, så se bort fra min mening 
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 496 innlegg
Din analyse kan meget vel stemme. Vi har nettopp flyttet inn i huset så vet ikke helt hvordan det er bygget. Men nei, det er den eneste luftspalten som finnes og den er ikke alt for stor. Det som har sprukket blir ganske varmt, så din analyse kan meget vel stemme. Kan man gjøre en quickfix som funker til våren når man kan få hit noen som gjør det om og gjør det riktig tror dere?G gaia skrev:
Vil jo gjerne ikke måtte slutte å fyre akkurat nå...
jeg ville kanskje demontert alle gitter og så fyrt som vanlig. Du får bedre sirkulasjon rundt kassetten og med det lavere temperaturer. Kanskje ikke så pent uten gitter, men verdt å teste før du reparerer senere. og kanskje skaffe mer åpne gitter/nett rundt kassettenZ Zeezoo81 skrev:Din analyse kan godt stemme. Vi har nettopp flyttet inn i huset så vet ikke helt hvordan det er bygget. Men nei det er den eneste luftspalten som finnes og den er ikke alt for stor. Det som har sprukket blir ganske varmt så din analyse kan godt stemme. Kan man gjøre en quickfix som fungerer til våren når man kan få hit noen som gjør om og gjør det riktig tror dere?
Vil jo gjerne ikke måtte slutte å fyre akkurat nå...
Klikk her for å svare