Hei.

Vi har tatt ned en innervegg som var tilknyttet vår murstock. Regelen var spikret fast mot murstocken og pussen på murstocken var ca 10-15mm utenfor. Så nå har jeg en stygg renne der regelen satt. Hvordan fikser jeg dette? Jeg er ikke særlig lysten på å pusse. Vanskelig og klissete. Kompisen snakket om å bruke flislim. Funker det?

Noe spesielt dere anbefaler?
Og er det noe spesielt å tenke på før dette arbeidet?
 
  • Veggens overflate med fjernet innervægg, synlig struktur der vegg har vært, med ujevn puss og avslørende mur.
Ville kakelfix være enklere enn å pusse, mente kompisen? Forstår ikke helt hvordan?

Pusse er det eneste jeg kommer på. Eller sparkle men litt samme ulla. Er jo ikke så klissete og pirkete når det er så begrenset område.
 
Jeg har ingen anelse, litt derfor jeg spør. Han mente at det finnes noe som er som sparkel, som man kan sparkle opp med sparkelspade. Tror han sa flislim.
Puss er jo mer sølete og klissete. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil.
 
Mot bedre vitende, rett meg gjerne om jeg tar feil forumet, hadde jeg ikke kjørt med flislim. Ser ikke gevinsten i det.

Hvor klissete og sølete pussen blir avhenger helt av hvordan du blander den. Spar litt på vannet så blir den mer fast. Ellers så kjør med veggsparkel. Risikoen der er at det sprekker dersom laget blir for tykt.
 
S StevieGee skrev:
Jeg har ingen anelse, litt derfor jeg spør. Han mente at det finnes noe som er som sparkel, som man kan sparkle opp med sparkelspade. Tror han sa flislim.
Puss er jo mer sølete og klissete. Rett meg gjerne om jeg tar feil.
Jeg ville bruke gips, det blir en fin og lettapplisert masse. Deretter et fint sparkel. Husfix fungerer utmerket. Men er mye dyrere. Begge disse blir veldig harde, så glatt ut nøye. Ikke lett å slipe etterpå.
 
Claes Sörmland
Jeg ville ta en sekk med pussmørtel C for ingen penger i det hele tatt.

https://www.bauhaus.se/putsbruk-c?g...UeOO-5dbByd_zb0A-53tjBWVEvS5JVI8aAmoAEALw_wcB

Kan blandes med visp når det trengs så lite.

Legg plast på gulvet, teip nøye. Deretter aviser på det som tar våt puss som faller.

Spre pussen og dra av med en planke. La tørke sakte, heng opp litt plast foran. Trengs det en finere overflate kan vi snakke Husfix eller gipsmørtel på det.
 
  • Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Jeg er ute etter det aller enkleste som klisser minst og som blir klart raskest..

Noen har tommelen midt i hånden, det har ikke jeg. Men jeg har derimot murskjeen midt i hånden. Helt håpløs når det kommer til den typen arbeid.
 
S StevieGee skrev:
Jeg er ute etter det aller enkleste som griser minst og som blir klar raskest..

Vissa har tummen mitt i handen, det har ikke jeg. Men jeg har derimot mursleven mitt i handen. Helt kass når det kommer til den typen arbeid.
Da blir gips eller husfix enklest og minst klissete. Prøv, det går ikke an å mislykkes. Dessuten ganske morsomt.
 
  • Liker
StevieGee
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.