Holder på å pusse opp badet. Det gamle hadde masse mugg på trepanelet på veggene, og dette er nå revet bort. Det meste ser ganske fint ut der bak, bortsett fra dørkarmen nederst. Dusjhjørnet var rett ved siden av, så det er vel ikke så rart.

Litt svart nederst:
Nærbilde av bad under renovering, viser eksponert treverk med mulig fuktskade nederst ved dørkarmen, med verktøy og sprayflaske på gulvet.

Nærbilde. Treet er litt mykere på overflaten inn mot rommet... Kan det være råtesopp?
Nærbilde av en dørkarm nederst med tegn på fukt og muligens råte. Området har svart misfarging, og treverket ser skadet ut.

Så til spørsmålet... Hvordan fikser jeg dette? Må jeg bytte ut det skadede treet eller? Virker i så fall vanskelig om ikke umulig å få det skikkelig bra, med mindre jeg tar løs karmen og bruker mange timer på dette? Gjør jeg meg selv en tjeneste hvis jeg bare bytter hele karmen i stedet?

Skrap bort overflatemugg/overflateråte med malingsskrape. Mal. Eller, hvis det er gjennområttent, sag bort, og bruk den bort sagede biten som mal. Lag en ny bit. Monter, sparkel, og mal. Man bytter ikke karm i denne situasjonen.

• Liker
JensRos
  • Laddar…
Skal jeg klusse med et eller annet middel eller bare fjerne det som er svart og/eller mykt? Kanskje man kan fylle med plastic padding eller lignende da?

Man kan male med muggsoppdreper, men det ser ut til å være overkill å kjøpe en flaske for dette lille. Men har du en skvett hjemme, så pensle på. Ingen plastic padding, bygg med tresparkel og evt. trebit.

Har nå skrapet bort det myke og det var ca 1cm dypt. :-( Så.. hva tror dere, er det enklere/raskere å bytte karm eller skal jeg gi meg i kast med å prøve å bygge opp igjen?

Er du nede i friskt virke så skjær til en erstatningsbit og lim fast.

Forsøkte å komme på hvordan jeg kunne feste en bit tre uten at det skulle bli stygt, men jeg innså mine begrensninger og kjøpte nytt i stedet. Får vel kappe av den gamle døren og karmen litt i nederkant og bruke i kjelleren når jeg pusser opp der. Blir nok perfekt..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.