Hei alle!
Er det noen som har forslag til hvordan man kunne gjøre for å pynte opp vår kjellertrapp (se bilder).
Slipe?
Male?
Pusse?
Annet?
Mvh
Betongtrapp til kjeller med svart dør, omgitt av murvegger og en plen i bakgrunnen. Trappen er slitt og trenger oppussing. Kjellertrapp i betong med slitt overflate, trenger forslag til oppussing som sliping, maling eller pussing. Kjellertrapp med betongvegger, rusten metallåpning, og sluk i hjørnet. Flere synlige sprekker og ujevn overflate på veggene.
 
Vaske
 
  • Liker
Zorro03
  • Laddar…
P
Bra tråd da jeg har samme situasjon. Håper på at flere kommer med forslag.
 
  • Liker
Zorro03
  • Laddar…
D Melb skrev:
Vask
Har kjørt med høytrykksspyler på veldig nært hold, så jeg vil si at den er vasket. Eller tenkte du på noe annet måte?
Mvh
 
Du kan syrevask trappen og få en fin overflate!
Eller slipe all betong og behandle med passende produkt.
 
  • Liker
Zorro03
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Du kan syravask trappen og få en pen overflate!
Eller slipe all betong og behandle med egnet produkt.
Takk for tipsene, begynner å helle mot å slipe.
Hva ville dere behandlet den med etterpå, eller burde man la den være ubehandlet for å slippe vedlikehold?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Du kan også kle den med noe stenprodukt, finnes litt varianter på f.eks. [lenke]
Takk for tipset, kanskje kan være noe for trappetrinnene. Skulle også ønske å fikse sidene.
 
Vi satte deres tynne (12mm) skifer på vår entrétrapp i dansk sjøstein. Vi er veldig fornøyde. Om du skal male på betong er silikatmaling å foretrekke.
 
  • Liker
Zorro03
  • Laddar…
Z Zorro03 skrev:
Takk for tipsene, begynner å helle mot å slipe.
Hva ville dere ha behandlet den med etterpå eller skal man la den være ubehandlet for å slippe vedlikehold?
Måle veggene hadde jeg nok gjort og kanskje noe epoksymasse med sand i til trinnene.
 
  • Liker
Zorro03
  • Laddar…
Grå mur, nymalt med silikatfarge, står ved siden av en ny dør og lampe. Inngang oppusset med renovert område og betongsokkel. En nylagt blomsterbed ved siden av en steintrapp, med grønn beplantning og dekorative steiner på bakken. Utvendig trapp ned til en kjellerinngang, med hvit dør, murvegger, svart lampe og rekkverk omgitt av grønne planter og grusbelagt område i bakgrunnen.
F Fred vom Jupiter skrev:
Jeg lot disse typene renovere vår entrétrapp.
[lenke]
Det fungerte bra og føles som et holdbart system.
Noen ganger tar ting litt lengre tid enn planlagt, men nå er det klart :)
Rev bort søppelrommet og muret igjen og pusset.
Rengjort med høytrykkspyleren og malt med silikatmaling (håper det holder en stund).
Malt brønn og ny dørstopp.
Støpt ny sokkel til dør, ny dør, ny lampe.
Malt rekkverk og fjernet plenen og lagt singel med plater.
En liten rabatt ble det også.
 
  • Nyoppusset kjellertrapp med pussede vegger, nymalt dør, lykt og rekkverk. Trappen leder ned til en hvitmalt dør ved siden av en mursteinsvegg.
  • Liker
Klaugust og 6 andre
  • Laddar…
Z Zorro03 skrev:
[bilde] [bilde] [bilde]


Noen ganger tar ting litt lengre tid enn planlagt, men nå er det klart :)
Rev bort søppelrommet og murt igjen og pusset.
Rengjort med høytrykkspyler og malt med silikatmaling (håper det holder en stund).
Malt brønn og ny dørstopp.
Støpt ny sokkel til dør, ny dør, ny lampe.
Malt rekkverk og fjernet plenen og lagt singel med plater.
En liten rabatt ble det også
Hvordan har det gått med malingen, holder den? Er selv i startgropene for å renovere til våren.
 
M MikaelSvensson skrev:
Hvordan har det gått med fargen, holder den? Er selv i startgropene for å renovere til våren.
Ser brukbart ut ennå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.