Hei
Jeg skal sette opp en taklampe. 3-4 kg vil jeg tro. Gipstak, skal henge over bordet så treffer dessverre ikke bjelken mellom kortplankene.
Tenkte på Molly, men er det noen forskjell på byggmax 5kr stykk og essve 30-50kr stykk?
4 skruehull finnes på festet. 20cm avstand på lengden og 4-5cm på bredden. Gjetter at det å sette 2 så nær hverandre svekker gipsen mer enn de bærer opp?

Molly som er riktig montert er alltid bra. Hvordan ser armaturens takfeste ut? Hvordan ser takuttaket ut?

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Molly som er riktig montert er alltid bra. Hvordan ser armaturens takfeste ut? Hvordan ser takuttaket ut?
Sånn ser festet ut, uttaket sitter et stykke unna så det blir kabel frem dessverre. Svart metallfeste liggende på en hvit overflate, med to skruer synlige på sidene og en rund åpning i midten. Tre hengende lamper med glasskupler på sort bakgrunn med teksten "Brilliant" øverst.

Det blir fint med 6 mm korte Molly. Antar at det er enkelgips i taket?

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det blir finfint med 6 mm korte Molly. Antar at det er enkelgips i taket?
Jeg vet ikke om det er enkelgips, hvor vanlig er det med dobbelgips i tak begynnelsen av 90-tal? 2 eller 4 Molly?

C Crayo skrev:
Jeg vet ikke om det er enkelgips, hvor vanlig er det med dobbelgips i tak begynnelsen 90-tall? 2 eller 4 Molly?
Fire Molly ettersom hullene sitter i hjørnene..
Du vil se når du har boret hull (for du vet jo allerede hvor festet skal sitte) om det er enkelt eller dobbelt. Tror bare at det er i nyere flerfamiliehus når man vil dempe trinnlyd bedre enn med enkelgips, at man setter dobbelt. I egen villa er det neppe aktuelt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.