Hei
Jeg skal sette opp en taklampe. 3-4 kg vil jeg tro. Gipstak, skal henge over bordet så treffer dessverre ikke bjelken mellom kortplankene.
Tenkte på Molly, men er det noen forskjell på byggmax 5kr stykk og essve 30-50kr stykk?
4 skruehull finnes på festet. 20cm avstand på lengden og 4-5cm på bredden. Gjetter at det å sette 2 så nær hverandre svekker gipsen mer enn de bærer opp?
Jeg skal sette opp en taklampe. 3-4 kg vil jeg tro. Gipstak, skal henge over bordet så treffer dessverre ikke bjelken mellom kortplankene.
Tenkte på Molly, men er det noen forskjell på byggmax 5kr stykk og essve 30-50kr stykk?
4 skruehull finnes på festet. 20cm avstand på lengden og 4-5cm på bredden. Gjetter at det å sette 2 så nær hverandre svekker gipsen mer enn de bærer opp?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 168 innlegg
Molly som er riktig montert er alltid bra. Hvordan ser armaturens takfeste ut? Hvordan ser takuttaket ut?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 168 innlegg
Det blir fint med 6 mm korte Molly. Antar at det er enkelgips i taket?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 168 innlegg
Fire Molly ettersom hullene sitter i hjørnene..C Crayo skrev:
Du vil se når du har boret hull (for du vet jo allerede hvor festet skal sitte) om det er enkelt eller dobbelt. Tror bare at det er i nyere flerfamiliehus når man vil dempe trinnlyd bedre enn med enkelgips, at man setter dobbelt. I egen villa er det neppe aktuelt.
Klikk her for å svare