Jeg skal sette opp en innervegg i garasjen min. Nå lurer jeg på hva som er best å feste svillen med i betongplaten? (isolert plate) Trenger man å ha en type plast under svillen når den ligger direkte på betongen?

Skrue + plugg er nok. Legg en remse tjærepapp under syll, da blir det riktig bra.

Trenger man tjærepapp når det er en innervegg?
Spikrer man ned spikpluggen eller skrur man den ned? Det ser ut som gjenger på den.

Forbor etter pluggstørrelse --så slå til med hammeren....klart;)
Bruk tjærepapp selv om fuktighet vandrer....
Mvh

Mikael_L
Du kan nok bruke aldersbestandig plastfilm like gjerne som takpapp, underlagspapp, syllpapp eller skumplast-syllisolasjon. (Det finnes som sagt mange alternativer)
Kanskje takpapp eller skumplaststripe gir noe mer beskyttelse mot fritt flytende vann på gulvet, da syllen kommer noen eller noen mm høyere opp fra gulvet.

Men en form for fuktisolasjon anbefales sterkt, med mindre veggen kun er en rent midlertidig sak som skal bort innen et år, eller så.

Fuktisolering av noe slag, absolutt. Syllpapp eller tjærepapp. Jeg tror ikke på plastfilm, den er for tynn.
Spikerplugg slår man i og skrur når man tar bort den, derav gjengene.

Om det finnes gulvvarme, er det ikke så gøy å bore i platen. Jeg har kjørt med festelim + tjærepapp + festelim + syll.

• Liker
Mikael Palm
  • Laddar…
Kan man ikke bruke aldersbestandig plastfilm i stedet for syllpapp?

Mikael_L
Dzollero skrev:
Stål eller tre syll?

Vi fester alle syller med ekspanderbolter, eller gjennomstikkbolt som det også kalles:
Yttervegg - ekspanderbolt. JA.
Innervegg - ekspanderbolt, nja. Jeg jakter ikke mygg med hagle heller ... :)
Men klart det går ...

tupas skrev:
Kan man ikke bruke aldersbestandig plastfilm i stedet for syllpapp ?
Man kan, men som noen nevnte er det stor risiko for at den perforeres, men om man har en masse folie igjen, og langt til syllpappbutikken, kan man vel brette den flere ganger,

Mikael_L skrev:
Yttervegg - ekspansjonsbolt. JA.
Innervegg - ekspansjonsbolt, nja. Jeg jakter ikke mygg med haglegevær heller ... :)
Men visst går det ...
Skal det sitte så skal det :D

Spikerplugg & aldringsbestandig plast !!!!!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.