Planlegger vårens anneksprosjekt og har noen spørsmål om hvordan man setter spikerslag for liggende panel i lerketre. For å lette isoleringen vil jeg sette veggstenderne og takstolene med 600 cc. Men når jeg leser om panelen i lerketre, anbefales det å feste den med 400 cc for å unngå at den vrir seg. Fungerer det å sette stående 34*70 spikerslag som kun festes i svill og toppsvill der det kreves for å få riktig avstand? Eller skal man styre med kortlinger (og dermed tilføre flere kuldebroer)?
Takk for innspill!
 
  • Liker
Alemaden
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.