Hei,

Har ikke funnet hjelp på mine spørsmål noe sted så langt... Skulle trenge å vite hvordan man fester mellomveggene på en plate med vannbåren gulvvarme. Det er betong ca 2-5 cm oppå gulvsløyfene, men vil nok ikke risikere noe ved å begynne å spikre/skru, eller hva sier dere...? Hva må man ha under svillbredden? svillepapp eller aldringsbestandig? Gjelder det samme våtrom hvor det ikke skal settes noen aldringsbestandig på veggene heller?

MVH/Tiina

lim er mitt forslag, tror ikke det skal trenges syltetetting under en innervegg.

Bruk plåtskinner så kan du bore/plugg/skru bare noen centimeter ned i betongen! Veggsvillene kan du så velge om du vil ha plåt/tre.

huvudtyp_1.gif

Takk så mye for hjelpen, :)

skal nå straks undersøke dette med plåtskenor... Det høres bra ut.

MVH/Tiina

Bruk spiker 60 mm så trenger du ikke være bekymret. Dette holder da du jo også fester stående regler i taket og også senere gipsplater!

60mm spiker om man ikke vet hvor rørene er? Nei takk.

Hvis jeg setter opp skillevegger uten eksakt kjennskap om rørens posisjon, ville jeg ha limt. Med rett lim sitter det som fjell.

Skulle også lime det hele med pl400 eller lignende. Vil man så virkelig tette sidene så la det være en cm glipe nederst på gips/sponplatene og fyll den med skumfuging etterpå.

Bruker du 60 mm slagspiker til gulvregel i tre som er 45 mm så er det ingen problemer, mange av monteringssnekkerne gjør det, går bare ned 15 mm i plata. Da sitter det også fast med en gang. Å lime fungerer jo også men det har jo tørketid. Valgfritt som sagt...

Peter Låssmed skrev:
Bruker du 60mm slagspiker til gulvregel i tre som er 45 mm så er det ingen problem, mange av monteringsnekkerne gjør det, går bare ned 15 mm i platen. Da sitter det også fast med en gang. Å lime fungerer jo også men det har jo tørketid. Valgfritt som sagt...
Ja man får jo håpe at ikke slangen tilfeldigvis har kommet høyere akkurat der det skal spikres. Om man slipper å bo i elendigheten når det skal renoveres og går økonomisk fri er det jo selvfølgelig ikke urimelig å sjanse litt.

Slangen burde ikke ligge i veien, men rett ofte er ting ikke som de burde være....

Det er bl.a. av den grunnen at slangen skal ligge UNDER armeringsnettene....
Så skader det jo ikke å ha veldokumenterte bilder av anlegget ;)

grund_armering_2.jpg

JAJA, jeg gir meg! Men det er i hvert fall veldig hyggelig med kantbalkene som nå er isolerte, tenk hvilken kaldtrekk man unngår!!

Peter Låssmed skrev:
JAJA, jeg gir meg! Men det er iallfall veldig trivelig med kantbjelkene som nå er isolerte, tenk hvilket kaldtrekk man slipper!!
Ok, så bra, da slipper vi å krangle mer om dette.... ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.