Hei alle

Hadde tenkt å bygge et par husker men har satt meg litt fast i terminologien da jeg ikke vet hva visse ting heter.

Er ute etter en måte å feste to tau på en barnevennlig måte, typ som på bildet, vet at lignende finnes i metall men vil ikke at de små barna skal skade seg selv.

Takknemlig for all hjelp.

• Trehuske med tauoppheng til barn, enkel sittedel i lyst treverk. Tauene har svarte, beskyttende festeringer for sikker opphenging.
Er det skjøten i nederkant så er det snarere en spleising du skal gjøre.

D Daniel 109 skrev:
Er det skjøten i nedre kant så er det nærmere en spleising du skal gjøre.
Er de der svarte plastbitene eller noe lignende jeg er ute etter. Har sett på spleising, men kan ikke forestille meg at det er det eneste som trengs.

Jo da. Det holder definitivt.
Skorter det på noe, er det ikke splitsingen.

• Liker
faf og 1 annen
  • Laddar…
Så bare tape rundt? Tenkjer at ungene gjerne fikler med alt, så de ikke får for seg å fikle opp splitsningen :D

Man spleiser sammen wiren til gondolheiser, spleisen holder.
Å spleise tau er bra å kunne, det gjorde man allerede som 12-åring. Betydelig sterkere enn alle former for ting man klemmer rundt tauet/wiren.
Og det finnes ikke en sjanse for at et barn klarer å plukke fra hverandre en spleis.

• Liker
fahlis
  • Laddar…
M MarcanOlsson skrev:
Sen bare tape rundt? Tenkjer at unger gjerne pirker på alt så de ikke får for seg å pirke opp splitsen :D
Nei ingen tape eller lignende. Det trengs ikke.

Ok, takk for all hjelp. Nå gjelder det bare å finne riktig type av tau og øve noen ganger for å få inn splitsene.

Jeg har biltemas billige blå line til vår huske. Ikke det vakreste. Men det funker.

Kan bekrefte styrken i splicing, tauet ryker først..

D Daniel 109 skrev:
Jeg har biltemas billige blå line til vår huske. Ikke det vakreste. Men det funker.
Ja inntil solens UV stråler har ødelagt tauet og barna får plastbiter i hendene. Ankarlina er mye bedre, myk og deilig polyester å holde i for barnehender i mange år, holder trolig også til barnebarna i fremtiden.

Ja, det kan jeg være enig i. Min variant er virkelig en lavbudsjettløsning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.