Har et rackskap for veggmontering som jeg har tenkt å henge opp på min skillevegg i kjelleren (bærende), denne er betonghullstein og skapet er 60x60x80 med en vekt på 60kg.
Hvordan fester man skapet på veggen på best mulig måte for å garantere holdfastheten? Originalt er det 4 skruehull gjennom skapet.
plugg + lange skruer?
Gjengestang gjennom hele veggen?
Lettbetongskrue 12cm?
Essve Fasadplugg festet jeg min bjelkelag i betonghullstein for min terrasse med. Den sitter som fjell enn så lenge så det fungerer sikkert for et skap. Dog ganske dyre.
Ankermasse med tilhørende nettplugg og gjengestang brukte jeg. Strammet til med skive og mutter deretter.
Et 18U Toten hvor man kan svinge ut hele skapet for å komme til bakfra.
Ankermasse med tilhørende nettplugg og gjengestang brukte jeg. Trakk fast med skive og mutter så.
Et 18U Toten der man kan svinge ut hele skapet for å komme til bakfra.
Ja, jeg tror på det.
Fyller du ordentlig med kjemisk anker så den virkelig kryper og inn i murblokkenes "hull" så så vil den installasjonen ikke røre på seg.
Ja, jeg tror på det.
Fyller du ordentlig med kjemianker så den virkelig kryper og inn i murblokkenes "hull" så kommer den installasjonen ikke til å røre på seg.
Kjører jo med perforhylse så jeg antar at mengden blir hva den blir når man har fylt hylsen med masse? Går vel ikke fylle bedre enn så?
Satte 4st M10, var ikke helt lett å prøve å få til avstanden mellom stengene så den passer hullbildet i skapet. Noen stenger er litt skjeve, men tror skapet skal gå på uansett.