Jeg holder på med å pynte litt i et soverom som har en nymurt vegg av lecablokker. På den vil jeg feste OSB-plater og deretter tenkte jeg å gipse. Mitt spørsmål er: HVORDAN får man festet OSB på leca?? Skrur man med spesiell skrue? Skrue pluss lim? I så fall hvilket lim?
Takknemlig for hjelp...
Takknemlig for hjelp...
Derfor at jeg vil kunne henge et bilde eller noe annet kanskje uten at det blir en masse boring og plugging. For eksempel. Jeg er dessuten hjertelig trøtt av å pusse. Jeg er oppmerksom på at det finnes alternativer til hvordan man gjør med vegger, men jeg synes vi går tilbake til å forsøke å besvare det spørsmålet jeg har stilt.
Om det ikke er 100% rett på alle kanter så må du nok begynne med å sette opp stendere så det blir rett.
Noen form for "skrue" og plugg vil du trenge. For trestendere kan man for eksempel bruke fasadeplugg. Om du setter OSB direkte på Leca fungerer det sikkert bra med spikerplugg. Det finnes sikkert flere gode varianter. Å lime virker dog unødvendig.
Noen form for "skrue" og plugg vil du trenge. For trestendere kan man for eksempel bruke fasadeplugg. Om du setter OSB direkte på Leca fungerer det sikkert bra med spikerplugg. Det finnes sikkert flere gode varianter. Å lime virker dog unødvendig.
Klikk her for å svare